Δευτέρα, Ιανουάριος 21, 2019

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 1ος

 

 

 

 

 

 


ΣΟΚΑΡΙΣΜΕΝΟΣ Ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ...!!ΒΙΝΤΕΟ ΥΜΝΟΣ...ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΘΝΗΤΟΝ ΟΜΟΙΟ...!!ΟΙ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΟΥ ΜΙΛΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ...!!ΚΑΙ...ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΛΑΣ....!![ΒΙΝΤΕΟ]

 

 

 

 

 

 

ΣΟΚΑΡΙΣΜΕΝΟΣ Ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ...!!

ΒΙΝΤΕΟ ΥΜΝΟΣ...ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΘΝΗΤΟΝ ΟΜΟΙΟ...!!

ΟΙ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΟΥ

ΜΙΛΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ...!!

ΚΑΙ...ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΛΑΣ....!![ΒΙΝΤΕΟ]


ΣΟΚΑΡΙΣΜΕΝΟΣ Ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ...!!ΒΙΝΤΕΟ ΥΜΝΟΣ...ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΘΝΗΤΟΝ ΟΜΟΙΟ...!!ΟΙ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΟΥ ΜΙΛΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ...!!ΚΑΙ...ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΛΑΣ....!!

Δείτε επίσης: Ένα υπέροχο νοσταλγικό τραγούδι για τον Ελληνισμό της Κάτω Ιταλίας και Σικελίας... ένα τραγούδι-ύμνος στον Ελληνικό πολιτισμό μας! (βίντεο)

https://www.youtube.com/watch?v=cHi8dFgg4gY

https://youtu.be/cHi8dFgg4gY?t=59


https://www.youtube.com/watch?v=XXePM6Bu3VQ
https://youtu.be/XXePM6Bu3VQ

volcanotimes18/1/2019

 

 

 

 

Οι ‘Ελληνες της Λ.Δ. του Κονγκό

που μιλάνε τέλεια ελληνικά ακόμη και στη 3η γενιά

Οι ‘Ελληνες της Λ.Δ. του Κονγκό που μιλάνε τέλεια ελληνικά ακόμη και στη 3η γενιά

11 Ιανουαρίου 2019

Η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, μια μεγάλη σε έκταση και πληθυσμό χώρα της Αφρικής ήταν το θέμα τη εκπομπής «Η παγκόσμια Φωνή μας» στη ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ. Γι’ αυτό τον σκοπό μιλήσαμε με τον πρεσβευτή της Ελλάδας κ. Γεώργιο Παπακώστα στη Λ.Δ. Κόνγκο και τον 3ης γενιάς συγγραφέα Γεώργιο Αντύπα που αναφέρθηκαν στις καλές σχέσεις των δυο χωρών, της ομογένειας με τους ντόπιους και την ιστορία των πρωτοπόρων Ελλήνων. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι ‘Ελληνες 2ης και 3ης γενιάς μιλάνε πολύ καλά ελληνικά μαζί με τις τοπικές διαλέκτους.

Η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό είναι μια μεγάλη σε έκταση χώρα με 2,34 εκ. τετρ. χιλιόμετρα και πληθυσμό 84 εκατ. ανθρώπους που αυξάνεται ταχέως. Είναι επίσης μια φτωχή χώρα με κατα κεφαλή εισόδημα περίπου 500 δολάρια και Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) ύψους 41,6 δισ. δολαρίων.

Ομως, η Λ.Δ. του Κονγκό είναι πλούσια χώρα σε φυσικούς πόρους, κυρίως μεταλλεύματα καθώς εκτιμάται πως έχει το ένα τρίτο των παγκόσμιων αποθεμάτων του κοβαλτίου και των διαμαντιών, το ένα δέκατο του χαλκού και ουράνιο. Σημειώνεται ότι το ουράνιο για τις ατομικές βόμβες που έπεσαν στην Ιαπωνία προέρχονταν από την περιοχή της Κατάνγκα.

Ο πρεσβευτής Γεώργιος Παπακώστας

Η ελληνική κοινότητα είναι περίπου 800 άτομα με τους περισσότερους στο Λουμπουμπάση και στη πρωτεύουσα Κινσάσα τόνισε ο πρεσβευτής, προσθέτοντας ότι οι περισσότεροι ασχολούνται με το εμπόριο, τις επιχειρήσεις ενώ αρκετοί είναι ιδιοκτήτες ακινήτων. Στο αποκορύφωμα, το 1969, ήταν κάπου 26.000 ‘Ελληνες αλλά υπήρξαν κύματα αποχώρησης τις επόμενες δεκαετίες λόγω των εθνικοποιήσεων κ.τ.λ.

Ο πρεσβευτής δήλωσε πως είναι εντυπωσιασμένος απο τις στενές σχέσεις που έχουν οι Ελληνες μεταξύ τους. Υπάρχουν 3 μητροπόλεις που υπάγονται στη δικαιοδοσία της Μητροπόλεως Αλεξανδρείας ενώ λειτουργεί θεολογική σχολή στη Κινσάσα με την διδασκαλία να γίνεται και εξ’ αποστάσεως, πέραν των επισκέψεων καθηγητών από αλλού.

Οι σχέσεις της Ελλάδας με την χώρα είναι παραδοσιακά πολύ καλές και των δυο λαών αρκετά ανεπτυγμένες τόνισε ο πρεσβευτής.

Οι Ελληνες ξεκίνησαν να εγκαθίστανται εκεί από το 1880-1890 και μιλάνε τόσο την ελληνική όσο και την τοπική γλώσσα. Οι ‘Ελληνες συνεχίζουν τις παραδόσεις, τα ήθη και τα έθιμα, υπάρχουν ελληνικά σχολεία με αποσπασμένους καθηγητές από το υπουργείο Παιδείας. Στην Κινσάσα και στην Λουλουμπάση υπάρχουν ελληνικά σχολεία.

Ο κ. Παπακώστας ανέφερε πως υπάρχει σύλλογος Κονγκολέζων που είναι απόφοιτοι ελληνικών πανεπιστημίων και στρατιωτικών σχολών και έχουν επιστρέψει στο Κονγκό, αναλαμβάνοντας υψηλές κυβερνητικές θέσεις.

Σύμφωνα με τον πρεσβευτή, υπάρχουν ευκαιρίες για ελληνικές κατασκευαστικές και άλλες εταιρείες σε έργα οδοποιίας, υδροηλεκτρικά κ.τ.κ. στη Λ.Δ. του Κονγκό που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ, την Παγκόσμια Τράπεζα και άλλους φορείς.

Ο συγγραφέας Γεώργιος Αντύπας

Συγγραφέας Γεώργιος Αντύπας

Ο κ.Αντύπας, αντιπρόεδρος της ελληνικής κοινότητας του Κονγκό και ομογενής 3ης γενιάς που μιλάει τέλεια τα ελληνικά, αναφέρθηκε στην ιστορία των Ελλήνων, κάνοντας αναφορά στον πρώτο ‘Ελληνα γιατρό-εξερευνητή Παναγιώτη Ποταγό που ήταν ιδιαίτερα αγαπητός στους ιθαγενείς γιατί θεράπευσε πολλούς. Ο Ποταγός, ο οποίος είναι άγνωστος στην Ελλάδα αλλά έχει τιμηθεί από άλλες χώρες, υπέγραψε ως «ΕΙΣ ΕΛΛΗΝ» στο Χρυσό Βιβλίο των εξερευνητών.
΅
Σύμφωνα με τον ίδιο, αρκετοί ‘Ελληνες ήλθαν μέσω Αιγύπτου, Σουδάν και άλλοι από την Ροδεσία, την Μοζαμβίκη και αλλού στο Βελγικό Κονγκό. Αρκετοί κατάγονταν από τα νησιά του Ιονίου, τα Δωδεκάνησα και άλλες περιοχές της Ελλάδας.

Ο ίδιος διηγήθηκε την δική του εμπειρία ως παιδί όπου οι μεν Βέλγοι και Γάλλοι προσκαλούσαν τους ‘Ελληνες στα παιδικά πάρτι που διοργάνωναν από την δεκαετία του 1960 και μετά αλλά οι ίδιοι δεν πήγαιναν στην ελληνική ή στην εβραϊκή συνοικία όταν τους προσκαλούσαν.

Η οικογένεια του κ. Αντύπα, όπως τόνισε ο ίδιος, έχει χάσει τα πάντα 6 φορές αλλά επανήλθε για να τα ξαναφτιάξει καθώς εκεί είναι το σπίτι τους αν και οι ρίζες τους είναι ελληνικές.

Ο κ. Αντύπας αναφέρθηκε επίσης στη συμβολή των Ελλήνων στη Κονγκολέζικη μουσική, μαθαίνοντας στους ντόπιους πως να παίζουν μουσικά όργανα, κάτι που πολλοί αγνοούν. Διάσημοι σήμερα Αφρικανοί μουσικοί έχουν δηλώσει πως έμαθαν μουσική απο τους ‘Ελληνες.

Παρουσιαστές-παραγωγοί: Δίπλας Πέτρος, Κοντογιάννης Δημήτρης
Ηχολήπτρια: Αγγελος Φιλτισάκος
Μουσική επιμέλεια: Μαρία Ρεμπούτσικα

Μοιράσου το άρθρο:

 

 

 

 

 

Πέμπτη, 10 Ιανουαρίου 2019

Η πόλις Ντορ ή Δόρ ήτο Δωρική αποικία στην Παλαιστίνη.


Το Λακωνικό-Δωρικό "σιόρ" έγινε στην Αττική Διάλεκτο "θεός" , μετατρέποντας το -σ- σε -θ- και το -ι- σε -ε-. Οι αρχαίοι κάτοικοι της Παλαιστίνης ήσαν Κρήτες-Δωριείς και επειδή έκτιζαν τα ιερά στα υψώματα, ο λόφος του Ναού του Διός ήταν το Δίον και Δωριστί Σίον=Σιών=Θεών (αττική διαλεκτος)=η χώρα του θεού. Η πόλις Ντορ ή Δόρ ήτο Δωρική αποικία στην Παλαιστίνη.



Maria Isidoridou

 

 

 

 

Εζερίτες και Μηλιγγοί: Οι Σλάβοι της Πελοποννήσου

ezerites_arthro
Μιχάλης Στούκας   05/01/2019,

Πότε εγκαταστάθηκαν στον Μοριά και σε ποιες περιοχές του – Η ανταρσία τους και η πολιορκία της Πάτρας – Οι βυζαντινοί στρατηγοί δίνουν τέλος στις εξεγέρσεις Εζεριτών και Μηλιγγών – Ο εκχρισταινισμός τους και η αφομοίωση τους από τους Έλληνες

Για τους Σλάβους στην Πελοπόννησο, έχουμε αναφερθεί σε διάφορα άρθρα μας, κυρίως στα σχετικά με τον Φαλμεράιερ και τις θεωρίες του.
Θα ασχοληθούμε σήμερα εκτενέστερα με τους Εζερίτες και τους Μηλιγγούς, δύο από τα σλαβικά φύλα, που εγκαταστάθηκαν στην Πελοπόννησο τον 8ο αιώνα και την ιστορία τους.

Η εγκατάσταση Εζεριτών και Μηλιγγών στην Πελοπόννησο

Το 746-747, επιδημία χολέρας προερχόμενη από τη Σικελία και την Καλαβρία, εξόντωσε μεγάλο μέρος του πληθυσμού της Κωνσταντινούπολης, της ηπειρωτικής Ελλάδας, των νησιών και άλλων περιοχών της βυζαντινής αυτοκρατορίας.
Το 755, ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Ε’, ο επονομαζόμενος Κοπρώνυμος, έφερε στην Κωνσταντινούπολη κατοίκους από την Ελλάδα (συμπεριλαμβανομένης βέβαια και της Πελοποννήσου) και τα νησιά, για να αυξήσει τον πληθυσμό της που είχε μειωθεί αισθητά.

Εκείνη την εποχή φαίνεται ότι οι Στρυμόνιοι και οι Παγασαίοι Σλάβοι, όπως γράφει ο Καρλ Χοπφ, βρήκαν την ευκαιρία να καταλάβουν κάποιες περιοχές της βυζαντινής αυτοκρατορίας, στη Βόρειο Ελλάδα και τη Θεσσαλία.
Τότε, πιθανότατα, οι Εζερίτες και οι Μηλιγγοί φτάνουν και εγκαθίστανται στην Πελοπόννησο.

Οι Εζερίτες, που η ονομασία τους προέρχεται από τη λέξη έζερον= έλος, εγκαταστάθηκαν κυρίως στο ανατολικό τμήμα της Λακωνίας, από την πεδιάδα του Έλος μέχρι το ακρωτήριο Μαλέας. Κάποιοι απ’ αυτούς εγκαταστάθηκαν στην Αχαΐα, στην περιοχή που ονομάζεται σήμερα Νεζερά και βρίσκεται εκεί που «συναντιώνται» ο Ερύμανθος με το Παναχαϊκό Όρος, στην άνω κοιλάδα του ποταμού Πείρου. Ζούσαν νομαδικό βίο και ήταν αποκομμένοι από τον ντόπιο πληθυσμό.
ezerites


Οι Μηλιγγοί, εγκαταστάθηκαν στις δυτικές πλαγιές του Ταΰγετου. Τόσο οι Εζερίτες όσο και οι Μηλιγγοί, απέφευγαν τις πεδινές περιοχές. Διατηρούσαν τη θρησκεία, τη γλώσσα, την κοινωνική οργάνωση σε πατριές (zadrugas) και τον νομαδικό βίο.

Με τους τοπικούς πληθυσμούς, ερχόταν σε επαφή μόνο για τις απαραίτητες συναλλαγές και τις ανάγκες των ποιμνίων τους.
Η πρώτη εξέγερση Εζεριτών και Μηλιγγών, έγινε το 783. Τότε στάλθηκε εναντίον τους ο «πατρίκιος και λογοθέτης του οξέος δρόμου» Σταυράκιος, ο οποίος τους κατατρόπωσε και τους περιόρισε στις πλαγιές του Ταΰγετου. «…εισήλθε δε και εν Πελοποννήσω και πολλήν αιχμαλωσίαν και λάφυρα ήγαγε τη Ρωμαίων βασιλεία», γράφει χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος ο Πορφυρογέννητος.

Η πολιορκία της Πάτρας, έγινε στα χρόνια του αυτοκράτορα Νικηφόρου Α’ (802-811), στον οποίο έχουμε αναφερθεί σε παλαιότερο άρθρο.
Ο Βλάσης Φειδάς την τοποθετεί το 805, ο Περικλής Ζερλέντης, στηριζόμενος στον Κωνσταντίνο τον Πορφυρογέννητο, το «Χρονικόν της Μονεμβασίας» και το σημείωμα του Καισαρείας Αρέθα το 807 και ο Καρλ Χοπφ, το 811.
vraxos
Οι Εζερίτες «τας των γειτόνων οικίας των Γραικών εξεπόρθουν και εις αρπαγήν ετίθεντο, έπειτα κατά των οικητόρων της των Πατρών ορμήσαντες πόλεως τα προ του τείχους πεδία κατεστρέφοντο και ταύτην επολιόρκουν, μεθ’ εαυτών έχοντες και Αφρικανούς και Σαρακηνούς» (Κωνσταντίνος Πορφυρογέννητος).
Πραγματικά, στα χρόνια του Νικηφόρου, συγκεκριμένα το 807, Σαρακηνοί επιτέθηκαν στα νησιά μεταξύ των οποίων και τη Ρόδο και έσπευσαν  να συνδράμουν τους Σλάβους που πολιορκούσαν την Πάτρα.

Οι κάτοικοι της Πάτρας, ζήτησαν τη βοήθεια του αυτοκρατορικού στρατηγού που είχε έδρα την Κόρινθο. Ωστόσο χωρίς τη βοήθειά του και χάρη στη θαυματουργή παρέμβαση του Αγίου Ανδρέα, κατάφεραν να αποκρούσουν τη σλαβική επίθεση.
Για να καταστείλει οριστικά τη σλαβική εξέγερση στην Πελοπόννησο, στάλθηκε από την Κωνσταντινούπολη ο Λέων Σκληρός, ο οποίος κατατρόπωσε τους Σλάβους.

Ο αυτοκράτορας Νικηφόρος, προήγαγε την αρχιεπισκοπή Πατρών σε μητρόπολη και όρισε για τους στασιαστές Σλάβους φορολογική επιβάρυνση για την οικονομική ενίσχυση του ναού του Αγίου Ανδρέα της Πάτρας.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον Καρλ Χοπφ ο οποίος τοποθετεί την αναβάθμιση της αρχιεπισκοπής Πατρών σε μητρόπολη μεταξύ 898 και 912, με «εντολή του Νικηφόρου, οι υπόδουλοι Σκλαβηνοί δόθηκαν ως δούλοι στην εκκλησία της Πάτρας».
viz_slav
Νέες εξεγέρσεις Εζεριτών και Μηλιγγών

Στα χρόνια του αυτοκράτορα Θεόφιλου (829-842), εξεγέρθηκαν οι Εζερίτες  και οι Μηλιγγοί του Ταΰγετου στασίασαν. Ο αυτοκρατορικός στρατηγός της Πελοποννήσου Ιωάννης Πρωτεύων, ενημέρωσε τον αυτοκράτορα «ότι αποστατήσαντες ου πείθονται ούτε στρατηγώ, ούτε βασιλική κελεύσει υπείκουσιν…».
Στάλθηκε τότε στην Πελοπόννησο ο στρατηγός Κρινίτης Αροτράς, ο οποίος από τον Μάρτιο του 921 «κατακαύσας τα θέρη (=τη σοδειά) αυτών και ληισάμενος πάσαν την γην αυτών (=την ερήμωσε) έσχεν αυτούς ανθισταμένους (=αντιστεκόμενους) και αντέχοντας μέχρι του μηνός Νοεμβρίου», κατάφερε να τους υποτάξει. Επιβλήθηκε τότε στους μεν Εζερίτες φόρος 600 νομίσματα, στους δε Μηλιγγούς 540 ετησίως.

Όταν όμως στάλθηκε στρατηγός στην Πελοπόννησο ο πρωτοσπαθάριος Βάρδας Πλατυπόδης και στασίασε μαζί με άλλους πρωτοσπαθάριους και άρχοντες κατά του αυτοκράτορα Ρωμανού Α’, διώχθηκε από τους στασιαστές ο πρωτοσπαθάριος Λέοντας Αγέλαστος από την Πελοπόννησο και οι Εζερίτες και οι Μηλιγγοί ζήτησαν να σταματήσουν να καταβάλλουν τους πρόσθετους φόρους που τους είχαν επιβληθεί.
exegersi
Ο Ρωμανός, φοβούμενος μήπως οι Σλάβοι συμπράξουν με τους στασιαστές και επαναστατήσουν, δέχτηκε το αίτημά τους και με χρυσόβουλο επανέφερε τους φόρους στα προηγούμενα ποσά.
Αυτή είναι και η τελευταία φορά που Εζερίτες και Μηλιγγοί δημιούργησαν προβλήματα στην αυτοκρατορία.

Από τον 10ο αιώνα, ο Όσιος Νίκων ο «Μετανοείτε», κάνει προσπάθειες για τον εκχριστιανισμό των, ειδωλολατρών ως τότε, Σλάβων της Πελοποννήσου. Οι προσπάθειες συνεχίζονται συστηματικότερα τον 11 αιώνα, οπότε Εζερίτες και Μηλιγγοί εκχριστιανίζονται και αφομοιώνονται σταδιακά από τους ελληνικούς πληθυσμούς της Πελοποννήσου.

Μάλιστα, στα χρόνια της φραγκοκρατίας (13ος-14ος αιώνας), τα απείθαρχα και αξιόμαχα σλαβικά φύλα του Ταΰγετου, συνεργάζονται με τους ντόπιους εναντίον των Φράγκων τους οποίους θεωρούν κοινή απειλή.

Οι Φράγκοι ηγεμόνες, αναγκάζονται να χτίσουν κάστρα, για να ελέγχουν τους αδούλωτους Μανιάτες, τους Τσάκωνες και τους Μηλιγγούς. Ένα από αυτά, είναι το κάστρο του Λεύκτρου (γαλλ. Beaufort= Ωραιοκόκαστρο), στη δυτική μεσσηνιακή Μάνη, κοντά στο σημερινό χωριό Στούπα Μεσσηνίας.

Ένα άλλο, το κάστρο της Μεγάλης Μαΐνης, δεν είναι απόλυτα βέβαιο πού βρισκόταν. Χτίστηκε γύρω στο 1248-1250, από τον Γοδεφρείδο Βιλεαρδονίνο, για να ελέγχει τους Μηλιγγούς.
kastro_leuktrou
Και βέβαια, τότε χτίστηκε (1249) και το κάστρο του Μυστρά από τον Γοδεφρείδο Βιλεαρδουίνο, επίσης για τον έλεγχο των Μηλιγγών.
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, θέλοντας να εντάξει τους Εζερίτες και τους Μηλιγγούς ευκολότερα στους Κόλπους της ορθόδοξης Εκκλησίας, το 1082 προήγαγε την επισκοπή Λακεδαιμονίας σε μητρόπολη, ενώ το ίδιο έτος ίδρυσε και την επισκοπή Εζερών (J. Miklosich et I. Muller “Acta et Diplomata Craeca medii aevi sacra et profana”, 1860).

Αναφορές για την επισκοπή Εζερών, έχουμε ως το 1309-1315. Τότε, επίσκοπός της ήταν ο Βασίλειος Ανατολικός, ενώ μητροπολίτης Λακεδαιμονίας ήταν ο Νικηφόρος Μοσχόπουλος.
Έκτοτε δεν γνωρίζουμε τι απέγινε η επισκοπή αυτή.
Το πιθανότερο είναι, ότι υποβαθμίστηκε σε πατριαρχική εξαρχία.
Τελευταίες αναφορές για τους Μηλιγγούς, έχουμε τον 15ο αιώνα από τον Κανανό Λάσκαρη, ο οποίος αναφέρεται στους Ζυγιώτες, απογόνους των Μηλιγγών, που μιλούσαν σλαβικά.
mystras
Ο Σπυρίδων Λάμπρος, ταυτίζει τον Κανανό Λάσκαρη με τον Ιωάννη Κανανό, που έγραψε για την πολιορκία της Κωνσταντινούπολης από τον Μουράτ (1422).
Απομεινάρια Εζεριτών και Μηλιγγών στον Μοριά

Όπως γράφει ο Περικλής Ζερλέντης, οι μεν Εζερίτες δεν άφησαν κανένα ίχνος στην περιοχή του Ταΰγετου. Λίμνες που θυμίζουν τους Σλάβους αυτούς  πάντως, υπάρχουν σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. Οζερός στην Αιτωλοακαρνανία, Νεζερός(γνωστότερη ως Ζαραβίνα στο Πωγώνι του νομού Ιωαννίνων) και πιθανότατα και η Ζηρός του νομού Πρεβέζης.

Αντίθετα οι Μηλιγγοί «άφησαν» κάποια τοπωνύμια. Ο Ζυγός του Μελιγγού, ο Δρόγγος του Μελιγγού και ο Δρόγγος των Σκλαβών είναι μερικά από αυτά. Η χώρα όπου κατοικούσαν λεγόταν Σκλαβικά και Σκλαβωνία. Κοντά στο Άστρος βρίσκονται τα Καλύβια της Μελιγγής, ενώ ο Γεώργιος Φραντζής, στο «Χρονικόν», μνημονεύει τη λακωνική πόλη Μελίγον. Τέλος, το 1612 από επιστολή του πατριάρχη Νεόφυτου, πληροφορούμαστε για το μοναστήρι της Παναγίας της Ελεούσης, που βρισκόταν στην (τότε επαρχία) Ναυπλία, κοντά στην κώμη Μελιγούν.

Σλάβοι και δυτικοί ιστορικοί, προσπάθησαν να εκμεταλλευθούν τους, αναμφισβήτητους αυτούς εποικισμούς, οι μεν για να τονίσουν την κυριαρχία τους στον ελλαδικό χώρο, οι δε (βλ. Φαλμεράιερ), για να αμφισβητήσουν την αμιγή συνέχεια του ελληνισμού σε αυτόν.

Η έλλειψη μαρτυριών στη νότια Ελλάδα, η φράση του Κωνσταντίνου του Πορφυρογέννητου «εσκλαβώθη η χώρα πάσα και γέγονε βάρβαρος» και η επιστολή του πατριάρχη Νικόλαου Γραμματικού (1084-1111), στην οποία αναφέρει ότι οι Σλάβοι για 218 έτη είχαν αποσπάσει την Πελοπόννησο από την βυζαντινή κυριαρχία, ήταν πρόσθετα βέλη στη φαρέτρα με τα επιχειρήματα των ιστορικών αυτών.
mystras2
Ωστόσο, η μελέτη των τοπωνυμίων του Μοριά και οι αποσπασματικές βυζαντινές ιστορικές πηγές, αποδεικνύουν ότι οι σλαβικοί εποικισμοί έγιναν μόνο στις ορεινές περιοχές. Οι Εζερίτες και οι Μηλιγγοί όπως είδαμε έμειναν αποκομμένοι από τον ντόπιο πληθυσμό και οι ανταρσίες τους, καταπνίγηκαν εύκολα από τους Βυζαντινούς.

Οι δε Φράγκοι, που από το 1205 κυριάρχησαν σε μεγάλο μέρος της Πελοποννήσου, δεν κάνουν καμία αναφορά σε Σλάβους στα χρονικά τους, παρά μόνο σε Έλληνες.

 

 

 

Πέμπτη, 3 Ιανουαρίου 2019

ΣΕ 172 ΧΩΡΕΣ, ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΟΛΕΜΟΣ, ΡΕ ΗΛΙΘΙΟΙ;


ΣΕ 172 ΧΩΡΕΣ, ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΟΛΕΜΟΣ, ΡΕ ΗΛΙΘΙΟΙ;

Dennis Hoidas

Απο 172 χώρες προερχονται οι προσφυγες και λαθρομεταναστες που εισεβαλαν στη χωρα μας.

Τα Αφεντικα των Μερκελ και Μακρον ηταν αυτα που ξεσήκωσαν την (καθυστερημενη, απο αποψη Παιδειας) σερνική νεολαία του τριτου κοσμου να παρατησει τις χωρες που η Νεα Ταξη θελει να ρημαξει στην εκμεταλλευση - και να την κανει να τρεξει στην Ευρώπη υποσχομενη "σπιτια", "μουνιά" και "επιδοματα".

Ολα αυτα, για ΜΟΝΟΝ ΕΝΑΝ πολεμο γινονται!

Αυτον που ονειρευονταν τα Αφεντικα να διαπραξουν μεσω του (υποτιθεμενου) Ευρωστρατου που θα εφτιαχναν αν δεν επεφτε η σφαλιάρα, στον Μακρον, απο τον Τραμπακουλα.

Βλεπετε, ηταν αλλες οι εποχες όπου ο καθε Καϊζερ ή ο καθε Αδόλφος μπορουσε να πεισει καπου 40.000.000 (τοσα χρειάζονται για τη "δουλεια") ούγκανα να φορεσουν την στολη, να βαλουν τις αρβύλες και να δωσουν τη ζωη τους για "ιδανικα" (δηλαδη, τις πλουτοπαραγωγικες πηγες χωρών που εχουν ξωπεταξει τα ερπετα απο την επικράτειά τους).

Σήμερα, οι Ευρωπαιοι προτιμουν να ξεσηκωθουν και να κρεμασουν τους "δοτους" ηγετες τους, απο το να πανε να πολεμησουν. Για τα Αφεντικα, ειναι ένας "αχρηστος" (και ενοχλητικα νοήμων) πληθυσμος, για τον οποιο δεν θα χουν καμμια στενοχωρια αν εξαφανιστει απο προσωπου γης.

Η Ευρωπη ΔΕΝ χρειάζεται 300.000.000 "εργατικα χερια", απο τον Τριτο κοσμο, οπως ειναι το πλανο "εμπλουτισμου" της, που υπηρετει ο Αβρααμόπουλος. Ειναι ανειδικευτοι, απροσαρμοστοι και μη-αφομοιώσιμοι. (Χωρια, οτι η ανεργια θα εκτιναχθει στο 50% και οι πολεις θα μετατραπουν σε πεδια μαχης για ενα κομματι ψωμι....)

Ανάμεσα ομως σε αυτα τα 300 εκατομμυρια θα βρεθουν τα αναγκαια 100.000.000 νεανικα, σερνικά ορκ που θα ενταχθουν στην πολεμικη κρεατομηχανη για να πάρουν τα Αφεντικα την Μεγαλη Ρεβανς ("προς ανατολας"), στην τριτη τους και καθοριστικη προσπάθεια...

Να θυμισω οτι στον πρωτο παγκοσμιο πόλεμο, επειδη οι Αγγλοι ήξεραν ποσο ισχυρη ήταν η οχυρωση των Στενων στα Δαρδανέλια (και ποσες απώλειες θα τους προκαλουσε η οποια αποπειρα εκπορθησής τους) φροντισαν να πεισουν πάνω απο μισο εκατομμυριο ηλιθιους αυστραλονεοζηλανδους, απο τις αποικιες τους, να ερθουν στην Ευρωπη "να πολεμησουν για την Ελευθερια".

Απο αυτους, οι 150+ χιλιαδες σκοτώθηκαν στη μαχη της Καλλιπολης, ακριβως επειδη η Αγγλια τους θεωρούσε "αναλώσιμους" και τους εστελνε να σκοτωνονται μεχρι να τελειώσουν οι σφαιρες και οι οβιδες των οχυρωμένων τουρκων και γερμανων. Βλέπεις, οταν περισσευει το "κρεας" σε πολύ μεγαλύτερες ποσοτητες απο το διαθεσιμο "μολυβι", τοτε για τα Κτηνη ο πόλεμος ειναι, απλα, logistics...

Και η Ιστορια, προβλέπεται να επαναληφθει.
Κατανοητον;
Δ.Χ.

Τετάρτη, 2 Ιανουαρίου 2019

Η κλοπή των αρχαίων αλόγων του Λυσίππου από την Χίο και η μεταφορά

και κακοποίησή τους σε Κωνσταντινούπολη και Βενετία,

στο «Inferno» του Dan Brown και η αναφορά στο γεγονός στην ομώνυμη ταινία,

από τους Tom Hanks και Felicity Jones!

 

Η κλοπή των αρχαίων αλόγων του Λυσίππου από την Χίο και η μεταφορά και κακοποίησή τους σε Κωνσταντινούπολη και Βενετία, στο «Inferno» του Dan Brown και η αναφορά στο γεγονός στην ομώνυμη ταινία, από τους Tom Hanks και Felicity Jones!
ΚΕΙΜΕΝΟ-ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ του  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.



Τα μεγαλοπρεπή Άλογα του Αγίου Μάρκου, γνωστά και ως «Τέθριππο του Θριάμβου», είναι ένα σύνολο τεσσάρων μπρούτζινων γλυπτών αλόγων, τα αντίγραφα των οποίων δεσπόζουν επάνω από τα προπύλαια της Βασιλικής του Αγίου Μάρκου στην Βενετία, καθώς τα πρωτότυπα βρίσκονται στο μουσείο της Βασιλικής. για «λόγους συντήρησης»

Τα Άλογα αυτά έχουν μεγάλη Ιστορία, καθώς χρονολογούνται από την κλασσική αρχαιότητα και αποδίδονται στον Έλληνα γλύπτη Λύσιππο, εκ Σικυώνος.


Εκλάπησαν από την Χίο, σε μία κίνηση που συνιστά την μεγαλύτερη αρχαιοκαπηλία στην ιστορία της Μυροβόλου νήσου, και μεταφέρθηκαν στηνΚωνσταντινούπολη από τον αυτοκράτορα Θεοδόσιο Β΄.


Στην ταινία του 2016 Inferno, βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο του DanBrown, γίνεται αναφορά στα Άλογα αυτά, όταν ο καθηγητής Λάνγκντον (Tom Hanks) και η συνεργάτις του, Σιένα (Felicity Jones), ευρίσκονται στην Βενετία, στην διάρκεια της αποστολής τους να αποτρέψουν μια μεγάλη τρομοκρατική απειλή. Εκεί μαθαίνουν πως τα Άλογα αρπάχτηκαν από την Κωνσταντινούπολη στην διάρκεια των Σταυροφοριών και μεταφέρθηκαν στην Βενετία από τον Ερρίκο Ντάντολο, γνωστό και ως «αθάνατο δόγη»!


Μάλιστα, αναφέρεται πως τα κεφάλια των Αλόγων αφαιρέθηκαν προκειμένου να χωρέσουν στα πλοία και επανατοποθετήθηκαν στην συνέχεια!!!

arxeion-politismou.gr

100 ελληνικές οικογένειες που ζουν στην Αλάσκα στέλνουν μήνυμα:

«Ο Ελληνισμός είναι ιδεολογία»


Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος, επικοινώνησε τηλεφωνικώς με τα μέλη της Ελληνικής Κοινότητας στο Άνκορατζ στην Αλάσκα των ΗΠΑ και τους ευχήθηκε Καλή Χρονιά.

Η επικοινωνία έγινε μέσω του ιερέως της Κοινότητας, πατρός Βασιλείου Γιαλοπσού, όταν τα μέλη της Κοινότητας είχαν συγκεντρωθεί στον Ορθόδοξο Ιερό Ναό της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, για την Πρωτοχρονιάτικη Λειτουργία.
Η επικοινωνία έγινε στις 9.30 π.μ. ώρα Ελλάδας λόγω της διαφοράς της ώρας με την περιοχή της Αλάσκας.
Οι Έλληνες της Αλάσκας

Περίπου 100 ελληνορθόδοξες οικογένειες ανήκουν στην κοινότητα της Μεταμορφώσεως, η οποία ιδρύθηκε το 1953 και ο πρώτος ναός χτίστηκε το 1958.
Η σημερινή εκκλησία και το κοινοτικό κέντρο άρχισαν να χτίζονται το 2010 και ολοκληρώθηκαν το 2014.
Η κοινότητα έχει πανορθόδοξο χαρακτήρα κι η λειτουργία γίνεται κυρίως στην αγγλική με ορισμένα ελληνικά.
Ωστόσο η Κυριακή Προσευχή λέγεται και σε άλλες γλώσσες, όπως αραβικά, αρμενικά, ουκρανικά, ρουμανικά και γαλλικά.
Οι πρώτοι Έλληνες ήρθαν στην Αλάσκα τον 18ο αιώνα μαζί με τους Ρώσους ιεραποστόλους.
Στις αρχές του 20ου αιώνα άρχισε ένα μεγάλο κύμα μετανάστευσης προς την Αλάσκα λόγω της κατασκευής του σιδηροδρομικού δικτύου, με αποτέλεσμα να κατοικηθεί αυτή η περιοχή.
Ετσι πολλοί Ελληνες βρέθηκαν εκεί και κάποιοι παρέμειναν και μετά την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Από τότε και για πολλά χρόνια ο μοναδικός Ορθόδοξος ναός ήταν μια ρωσική εκκλησία, η οποία όμως βρισκόταν 60 χιλιόμετρα μακριά σε μια δύσβατη περιοχή.
Το 1953 άρχισε να λειτουργεί στο Ανκορατζ μια Ορθόδοξη εκκλησία στο υπόγειο ενός σπιτιού.
Ολοι οι Ορθόδοξοι μαζεύονταν σε αυτή για να προσευχηθούν, καλώντας Ρώσους ιερείς για να λειτουργήσουν.
Ετσι διατήρησαν τις παραδόσεις, τα ήθη και έθιμα από την Ελλάδα.
Πάντα όμως το μεγάλο τους όνειρο ήταν να αποκτήσουν μια κανονική εκκλησία.
Με εθελοντική δουλειά το 1958 άρχισε το κτίσιμο της πρώτης Ορθόδοξης εκκλησίας σε ένα οικόπεδο που παραχώρησε η ελληνική κοινότητα και με την συνεισφορά όλων.
Αρχικά ο ναός ονομάστηκε του Σωτήρος. Η μικρή εκκλησία έγινε το κέντρο των δραστηριοτήτων της ελληνικής κοινότητας αλλά και των άλλων Ορθόδοξων στην Αλάσκα.
Το 1959 η Αρχιεπισκοπή Αμερικής στέλνει τον πρώτο Ελληνα ιερέα, ενώ το 1977 επισκέφθηκε την κοινότητα για πρώτη φορά ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Ιάκωβος ο οποίος και ευλόγησε τη μικρή ενορία.
Μετά από πολλά χρόνια το 2009 αποκτήθηκε οικόπεδο και άρχισαν οι εργασίες ανέγερσης του νέου ναού, ο οποίος αφιερώθηκε στη Μεταμόρφωση του Σωτήρος.
Κατά τη διάρκεια των εργασιών η κοινότητα, μέσω της δραστήριας προέδρου της, Μαρίας Μπάσκους, απηύθυνε έκκληση για βοήθεια, κυρίως προς όσους μπορούσαν να βοηθήσουν στην αγιογράφηση.
Στην έκκληση αυτή ανταποκρίθηκε ο Λαρισαίος αγιογράφος, Κώστας Θεοδώρου ο οποίος πήγε εκεί με δικά του έξοδα και αγιογράφησε την «Πλατυτέρα των ουρανών» και άλλες μορφές αγίων, καθώς και ο Αλέξης Ζουρνατζής από την Πάτρα, ο οποίος έφτιαξε τα ψηφιδωτά.
Να σημειωθεί πως ο συγκεκριμένος ναός εξυπηρετεί τις λατρευτικές ανάγκες Ορθοδόξων άλλων εθνοτήτων και έτσι οι λειτουργίες τελούνται εκτός από τα Ελληνικά, στα Αραβικά, στα Αρμένικα, στα Γαλλικά, στα Σέρβικα, στα Ρουμανικά, στα Σλάβικα και στα Ισπανικά.
Οι εργασίες κατασκευής του ναού κράτησαν δύο χρόνια ενώ στο ισόγειο διαμορφώθηκε μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και ένας χώρος αναψυχής.
Ο ναός της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος είναι η βορειότερη εκκλησία της ελληνικής ομογένειας στον κόσμο.
Με καταγωγή από το Καστόρι Λακωνίας η κ. Μπάσκους σπούδασε Παιδαγωγική στη Βοστώνη και η ίδια διδάσκει στο ελληνικό σχολείο της κοινότητας στο οποίο φοιτούν περίπου 30 παιδιά.
«Θεωρούμε χρέος μας να διατηρήσουμε το ελληνικό στοιχείο στην Αλάσκα, σε αυτήν την άκρη του κόσμου που βρεθήκαμε και να το μεταλαμπαδεύσουμε στα παιδιά μας, ώστε να διατηρήσουν με τη σειρά τους τον πλούσιο, ελληνικό πολιτισμό», έχει δηλώσει η κ. Μπάσκους στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ είχε πει τα εξής:
«Ο Ελληνισμός είναι ιδεολογία, δεν έχει σύνορα, δεν έχει αποστάσεις…
»Ζούμε διάσπαρτοι ανά τον κόσμο κι αυτή την ομορφιά μοιραζόμαστε με όλους τους άλλους, όπου κι αν βρεθούμε».
Και συνέχισε: «Είμαστε υπερήφανοι για την πλούσια παράδοση και τον πολιτισμό μας, που προσπαθούμε πρώτα απ’ όλα να τον μεταλαμπαδεύσουμε στα παιδιά μας».
Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας αποτελεί προτεραιότητα για τους Έλληνες της Αλάσκας, μία υπόθεση όχι και τόσο εύκολη.
Η κ. Μπάσκους με μία άλλη Ελληνίδα, την Ελένη Αντριους, δασκάλα σε Δημοτικό του Ανκορατζ, δημιούργησαν το 1982 το πρώτο ελληνικό απογευματινό σχολείο για τα παιδιά τους, το οποίο διατηρούν μέχρι σήμερα.
«Συνεχίζω να διδάσκω κι εγώ, έχοντας για βοηθούς δύο νέες μητέρες, που έχουν αναλάβει την πρώτη τάξη.
»Εχουμε και ειδικό τμήμα για ενηλίκους, καθώς πάντα υπάρχει ενδιαφέρον από ομογενείς δεύτερης και τρίτης γενιάς, οι οποίοι επιθυμούν να βελτιώσουν τα ελληνικά τους ή από άτομα που έχουν κάνει μεικτό γάμο ή ακόμα και αλλοεθνείς, Αμερικανούς, που για δικούς τους λόγους θέλουν να έρθουν πιο κοντά στον ελληνικό πολιτισμό» εξηγεί η κα Μπάσκους.
Τι λέει ο αγιογράφος Κώστας Θεοδώρου

Ο Λαρισαίος Κώστας Θεοδώρου είχε το προνόμιο να αγιογραφήσει την πρώτη ορθόδοξη εκκλησία στον Βόρειο Πόλο, αυτή της Ελληνικής Κοινότητας, στη μακρινή και παγωμένη Αλάσκα.
Όμως δεν σταμάτησε εκεί. Με την αφοσίωση και το μεράκι που τον διακρίνει έκανε τις αγιογραφίες και στην εκκλησία της ρωσικής κοινότητας, αλλά και στην εκκλησία μιας ορθόδοξης φυλής Εσκιμώων!
Ο κ. Θεοδώρου μίλησε για το ξεχωριστό του ταξίδι και για τον ιδιαίτερο τόπο στον ραδιοφωνικό σταθμό Πρακτορείο 104,9 FM.
Πρώτη φορά πήγε στην Αλάσκα, πριν από τέσσερα χρόνια, ανταποκρινόμενος στην έκκληση που έκανε από τηλεοράσεως η δραστήρια Ελληνική Κοινότητα, η οποία, όπως είπε, αριθμεί περί τα 250 μέλη.
«Παντού υπάρχει ένας Έλληνας» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε, δε, ότι επέλεξε να πάει με δικά του έξοδα.
«Εγώ το είδα πατριωτικά και θρησκευτικά» τόνισε.
Η παρουσία του εκεί έγινε δεκτή με ενθουσιασμό, όχι μόνο από τους Έλληνες, αλλά και από άλλες μικρότερες κοινότητες Ορθοδόξων, όπως οι Ρουμάνοι, οι Βούλγαροι, οι Παλαιστίνιοι, οι οποίες πλαισιώνουν την εκκλησία.
Όπως είπε, όταν έκανε τις αγιογραφίες στην Μεταμόρφωσης του Σωτήρος, στο Άνκορατζ της Αλάσκας, «η εκκλησία δεν είχε δάπεδο ακόμη, ήταν τέτοιος μεγάλος ο ενθουσιασμός».
Η ελληνική ομογένεια λειτούργησε ως γέφυρα ένωσης με άλλες εθνότητες, οπότε ακολούθησαν η ρωσική εκκλησία του αγίου Τύχωνα και τον Ιούλιο, η εκκλησία της Γέννησης της Θεοτόκου, των Εσκιμώων, στο νησί Τσενέγκα.
Σε ερώτηση πώς κατορθώνει και δουλεύει στην ..ανεβασμένη για τα δεδομένα της Αλάσκα θερμοκρασία των -10 βαθμών Κελσίου και εάν παγώνει η μπογιά, επισήμανε ότι οι συνθήκες εργασίας δεν είναι και τόσο τραγικές.
«Σκεφτείτε ότι εμείς δουλεύουμε σε έναν κλειστό χώρο. Η θέρμανση είναι αρκετή.
»Κτίρια που μπορεί να λειτουργούν μια φορά την εβδομάδα, για μια ώρα- δύο φανταστείτε ότι όλη την υπόλοιπη εβδομάδα η θέρμανση δουλεύει ακατάπαυστα» είπε.

 

. Δυτική Μακεδονία

 

 

 

 

°F | °C
invalid location provided