Παρασκευή, Δεκέμβριος 04, 2020

EΛΛΑΔΑ 9ος

 

 

 

 

 

 

 

Άρχισε η αποστρατικοποίηση;; Γ.Παναγιωτόπουλος για αποστρατικοποίηση: «Αποσύρουμε οπλικά συστήματα από νησιά και Έβρο αλλά είναι ...παλιά».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Άρχισε η αποστρατικοποίηση;;

Γ.Παναγιωτόπουλος για αποστρατικοποίηση:

«Αποσύρουμε οπλικά συστήματα από νησιά και Έβρο αλλά είναι ...παλιά».

Διώχνουν την 7η Μ/Κ Ταξιαρχία από τον Προβατώνα!

 

Στιγμιότυπο από το σημερινό πρωτοσέλιδο της εφημερίδας "Δημοκρατία"

Άρχισε η αποστρατικοποίηση. Γ.Παναγιωτόπουλος για αποστρατικοποίηση: «Αποσύρουμε οπλικά συστήματα από νησιά και Έβρο αλλά είναι ...παλιά».


Η αρχό..ντισα της Θράκης Μπακογιάννη που πήρε την θέση της Τσουδερού που «κάρφωσε»τον Λάλα στους Αμερικάνους, πλησίασε τον κόσμο που ήταν συγκεντρωμένος έξω από το επιμελητήριο Έβρου στην Αλεξανδρούπολη, ο οποίος διαμαρτύρονταν για το κλείσιμο του στρατοπέδου στον Προβατώνα και μπροστά στις κάμερες διαβεβαίωσε τους κατοίκους του Τυχερού ότι το στρατόπεδο δεν κλείνει και μάλιστα θα ενισχυθεί ……Βεβαίως ορισμένοι, προφανώς φιλοκυβερνητικοί , έσπευσαν να χειροκροτήσουν !!!!!

Η συνέχεια ήταν όμως διαφορετική, μετά από 3 ώρες κι όταν ο κόσμος είχε διαλυθεί, η Ντόρα δέχθηκε να συναντήσει την επιτροπή τον φορέων με επικεφαλής τον δήμαρχο Σουφλίου τους οποίους “ξεπέταξε” σε λίγα λεπτά. “Η απόφαση για τις αλλαγές είναι ειλημμένη και δεν αλλάζει ” τους είπε , κι όταν ο αντιδήμαρχος εξέφρασε την διαφωνία του , το ρώτησε: “είστε ειδικός κύριε;” κι αποχώρησε...
[ Πηγή ]

26-09-2020__Διώχνουν την 7η Μ/Κ Ταξιαρχία από τον Προβατώνα! Ανάστατοι οι κάτοικοι του Έβρου -Τι φοβούνται

Στα κάγκελα βρίσκονται οι κάτοικοι του ακριτικού Έβρου που στο άκουσμα της πιθανότητας κλεισίματος του στρατοπέδου “ΔΕΛΑΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ” στον Προβατώνα Σουφλίου και την αποχώρηση της 7ης Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας έχουν χάσει τον ύπνο τους ενώ την ίδια στιγμή ερωτήματα δημιουργούνται στους κατοίκους η τύχη των εγκαταστάσεων που φοβούνται μην γίνει ένα τεράστιο κέντρο για τους αλλοδαπούς.

Το σχέδιο για αποχώρηση της 7ης Ταξιαρχίας από τον Προβατώνα Έβρου, που σημαίνει αυτόματα και το κλείσιμο του στρατοπέδου του χωριού, παρουσιάστηκε κατά την ειδική συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Αμύνης & Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής, από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Αντιστράτηγο Κωνσταντίνο Φλώρο, αλλά και τον υφυπουργό Αλκιβιάδη Στεφανή.

Η συνεδρίαση αφορούσε τη νέα δομή και το βασικό σχέδιο διάταξης των Ενόπλων Δυνάμεων και εκτός των βουλευτών συμμετείχαν ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, ο Υφυπουργός Αλκιβιάδης Στεφανής, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (ι) Γεώργιος Μπλιούμης, ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Χαράλαμπος Λαλούσης, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης ΠΝ και ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΘΑ κ. Αντώνιος Οικονόμου. Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος τοποθετήθηκε για τη νέα δομή των Ενόπλων Δυνάμεων και αναφέρθηκε στην ουσία της αναδιοργάνωσης.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το evros-news, στο άκουσμα της πρόθεσης και του σχεδιασμού για κατάργηση του στρατοπέδου Προβατώνα στην επιτροπή και την αποχώρηση της 7ης Ταξιαρχίας, αντέδρασαν άμεσα οι δυο βουλευτές Έβρου που μετέχουν στην Επιτροπή, ο Χρήστος Δερμεντζόπουλος και ο Αναστάσιος Δημοσχάκης. Ξεκαθάρισαν ότι αυτός ο προγραμματισμός δεν έχει καμιά λογική, υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο την περιοχή και θα… ερημώσει επιπλέον όχι μόνο τον Προβατώνα, αλλά και το γειτονικό Τυχερό.

Η δυσάρεστη αυτή εξέλιξη έγινε πάντως γνωστή στο Τυχερό και τον Προβατώνα και ο κόσμος ξεσηκώθηκε αντιδρώντας σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Απόλυτα δικαιολογημένα φυσικά, αφού το στρατόπεδο “ΔΕΛΛΑΓΡΑΜΑΤΙΚΑ” είναι από τα πιο καινούργια, μια και άρχισε να λειτουργεί το 2000, διαθέτει εγκαταστάσεις σε άριστη κατάσταση και το φοβερό είναι ότι ακόμα και τώρα γίνονται από εργολάβους εργασίες βελτίωσης κάποιων χώρων του. Επίσης, στο Τυχερό υπάρχουν στρατιωτικές κατοικίες όχι μόνο για τους αξιωματικούς και τις οικογένειες τους, αλλά και για ΕΠΟΠ.

Ο βουλευτής Έβρου Χρήστος Δερμεντζόπουλος μάλιστα δήλωσε:

«Αρχικά θα ήθελα ξεκάθαρα να δηλώσω ότι είμαι κάθετα και κατηγορηματικά ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ σε κάθε ενδεχόμενο αποδυνάμωσης των δυνάμεων μας σε οποιαδήποτε περιοχή του Έβρου. Από την πρώτη στιγμή αυτό που ζητάμε ΚΑΙ ΕΙΣΑΚΟΥΣΤΗΚΑΜΕ είναι η περαιτέρω ενίσχυση του Έβρου. Η συγκεκριμένη κυβέρνηση στηρίζει τον Έβρο με όλες τις δυνάμεις και το έχει αποδείξει ποικιλοτρόπως. (Συνεργασία στρατού-αστυνομίας για το μεταναστευτικό, 400 συνοριοφύλακες, επέκταση φράχτη, συγκρότηση Διακομματικής Επιτροπής για την ανάπτυξη της Θράκης, νέα προκήρυξη συνοριοφυλάκων, προκήρυξη 15.000 ΕΠ.ΟΠ).

Θεωρώ θετική την διαβεβαίωση της κας Ντόρας Μπακογιάννη, από τη θέση της Προέδρου της Επιτροπής για την ανάπτυξη της Θράκης, ότι σε συνεννόηση με τον Υπουργό Άμυνας κο Παναγιωτόπουλο η περιοχή θα ενισχυθεί σημαντικά και πως η συντριπτική πλειοψηφία των ΕΠ.ΟΠ θα ενισχύσουν τον Έβρο όπως επίσης και ότι συγκριτικά με την υφιστάμενη κατάσταση η περιοχή του Προβατώνα και του Τυχερού θα ενισχυθεί αρκετά με περισσότερα στελέχη.

Σε αντίθεση με άλλους ή με παλαιότερες καταστάσεις, η μαζική και άμεση παρουσία της επιτροπής αγώνα αλλά και των πολιτών, θεωρώ ότι είναι σπουδαίο σημάδι και μάθημα για όλους τους πολίτες του Έβρου. Μάθημα για το πώς πρέπει να είμαστε ενωμένοι και σε επαγρύπνηση. Σε οποιοδήποτε ενδεχόμενο αποδυνάμωσης είναι ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ότι θα συμπαρατασσόμουν με τα δίκαια αιτήματα των πολιτών της περιοχής.

Εξάλλου αυτοί με εμπιστεύτηκαν και αυτούς εκπροσωπώ.

Θεωρώ ότι σύντομα θα ξεκαθαρίσουν τα πάντα με την άφιξη του Υπουργού και του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ στην περιοχή μας».

Φόβοι ότι θα “ξεφυτρώσει” Κέντρο για Λαθρομετανάστες

Ο κόσμος που είναι πάντως ανάστατος, εκφράζει και έναν άλλον προβληματισμό. Επειδή μιλάμε για καινούργιες και πολύ καλές εγκαταστάσεις, οι οποίες μπορούν να φιλοξενήσουν αρκετό κόσμο, φοβούνται πως μπορεί ξαφνικά να “ξεφυτρώσει” Κέντρο φιλοξενίας λαθρομεταναστών. Γιατί βλέπουν ότι και στο Φυλάκιο Ορεστιάδας μεθοδεύεται επέκταση για να μπορεί να εξυπηρετήσει περισσότερα άτομα, όπως παραδέχθηκε πολλές φορές ο αρμόδιος υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Νότης Μηταράκης.

Χθες Παρασκευή στα γραφεία του Επιμελητηρίου Έβρου, στην οδό Λ.Δημοκρατίας Αλεξανδρούπολης, βρέθηκαν κάτοικοι του Τυχερού, του Προβατώνα και των γύρω χωριών, διαμαρτυρόμενοι για την σχεδιαζόμενη απομάκρυνση της 7ης Ταξιαρχίας από το στρατόπεδο “ΔΕΛΑΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ” στον Προβατώνα Σουφλίου και το πιθανό κλείσιμο του.

Το ψήφισμα που εκδόθηκε για το θέμα αναφέρει:

Δεν ικανοποιήθηκαν οι τοπικοί φορείς μετά τη συνάντηση με την Ντόρα Μπακογιάννη

Δεν έμειναν ικανοποιημένα τα μέλη της Οργανωτικής επιτροπής ενάντια στο κλείσιμο της 7ης Μ/Κ Ταξιαρχίας Προβατώνα, στη συνάντηση που είχαν την Παρασκευή με τη Ντόρα Μπακογιάννη η οποία επισκέφθηκε το Επιμελητήριο του Έβρου ως Πρόεδρος της Διακομματικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Θράκης Ντόρα Μπακογιάννη, συνοδευόμενη από μικρή αντιπροσωπεία βουλευτών (ελέω Covid).

Η 12μελής Επιτροπή που συναντήθηκε με την Πρόεδρο της Διακομματικής Επιτροπής για την ανάπτυξη της Θράκης στα γραφεία του Επιμελητηρίου Έβρου, έξω από τα οποία είχαν συγκεντρωθεί περίπου 150 άτομα και διαμαρτυρήθηκαν για τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς, άκουσε την κ. Μπακογιάννη να επαναλαμβάνει πως δεν θα κλείσει το στρατόπεδο “ΔΕΛΑΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ” στον Προβατώνα.

Θα γίνει αναδιάρθρωση της 7ης Ταξιαρχίας, θα αποχωρήσουν και θα προστεθούν λειτουργίες, ενώ θα έρθει και προσωπικό από τις 15.000 προσλήψεις στις ένοπλες δυνάμεις που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Όταν όμως τέθηκε η απαίτηση να υπάρξει συγκεκριμένη και ρητή δέσμευση για όλα αυτά και πως δεν πρόκειται να υποβαθμιστεί η στρατιωτική παρουσία στο συγκεκριμένο σημείο και να αλλάξει η απόφαση, άκουσαν την απάντηση πως οι αποφάσεις έχουν παρθεί.

Πηγή - Με πληροφορίες από pronews

 

 

Αυτό είναι τα σχέδιο της Τουρκίας : γκριζάρισμα της ελληνικής κυριαρχίας από τον 25ο έως τον 32ο Μεσημβρινό.Οι ελληνόφωνες ψευτοκυβερνήσεις της μεταπολίτευσης, π ρ ο σ κ υ ν ο ύ ν και δουλεύουν γι'αυτό,κατ'επιταγήν των αφεντικών τους. Ένας Αττίλας 3 ξετυλίγεται...

Oι πρόσφατες προκλήσεις της Άγκυρας με το Oruc Reis και τα πολεμικά που το συνοδεύουν στην ελληνική υφαλοκρηπίδα, μαζί με τις ασκήσεις στο κεντρικό Αιγαίο, δεν μπορούν να ερμηνευτούν έξω από τους στρατηγικούς στόχους που έχει θέσει και υλοποιεί με ζήλο η ερντογανική Τουρκία. Ο σκοπός, προφανής. Να καταστεί μεγάλη περιφερειακή δύναμη με επιρροή που θα ξεπερνά την στενή εμβέλεια της περιφέρειας στην οποία βρίσκεται. Η Τουρκία σκοπεύει να γίνει μεγάλη δύναμη πλάι στις κλασικές μεγάλες δυνάμεις.

Απέναντι στην Ελλάδα, ο άμεσος στόχος είναι το γκριζάρισμα της ελληνικής κυριαρχίας από τον 25ο έως τον 32ο Μεσημβρινό. Ό,τι βρίσκεται εντός των δύο αυτών κάθετων ορίων, αμφισβητείται έμπρακτα, συνεχώς, με διάρκεια και μεθοδικότητα. Με σκοπό να μετατραπεί σε τουρκική κρατική επικράτεια, δια της απειλής ή της χρήσης όπλων και διά της κατάκτησης. Όποιος δεν το κατανοεί, απλώς ζει σε άλλο κόσμο και θέλει να ξεγελιέται με διάφορα «ανέκδοτα».

 


Με κόκκινο χρώμα, ο 25ος Μεσημβρινός. Η Άγκυρα γκριζάρει και αμφισβητεί έμπρακτα οτιδήποτε βρίσκεται στα ανατολικά του. Η στάση των ΗΠΑ αλλά και των ελληνικών κυβερνήσεων από την εποχή Σημίτη, αξιοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια, τώρα όμως ο σχεδιασμός είναι στη φάση της υλοποίησης

 

Το δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας» οδηγεί την Τουρκία στο να καταστεί μεγάλη ναυτική δύναμη, να θελήσει να «καταπιεί» την ελληνική επικράτεια σε μεγάλο βαθμό, να εγκλωβίσει και περικυκλώσει την Κύπρο μέχρι να την...  (Συνέχεια εδώ)

Αναρτήθηκε από

 

 

 

 

 

 

ΞΥΠΝΑ ΕΛΛΗΝΑ!

ΕΣΥ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ,

ΟΙ Λ@ΘΡΟ ΝΟΣΗΛΕΥΟΝΤΑΙ – ΤΙΓΚΑ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ ΟΙ ΜΕΘ

– ΤΟΥΣ ΚΡΑΤΑΝΕ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΑΣΠΕΙΡΟΥΝ ΤΟΝ ΙΟ

– ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΘΑ ΠΑΝΕ ΣΤΑ ΡΑΝΤΖΑ;;

ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΟΥ “ΧΤΥΠΑΝΕ” ΚΟΚΚΙΝΟ

– ΕΡΧΕΤΑΙ “ΛΟΥΚΕΤΟ” ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΙΕΣ ΜΕ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΟΛΙΕΣ

1

Στο κέντρο της Αθήνας και σε περιοχές γύρω από αυτό αποτυπώνεται πλέον έκρηξη κρουσμάτων κορονοϊού. Η έκρηξη των κρουσμάτων στην Αττική αποτυπώνεται πλέον και στις εισαγωγές στα νοσοκομεία.

«Κόκκινες» περιοχές στην Αττική, καθώς συγκεντρώνουν τα περισσότερα κρούσματα θεωρούνται όπως μετέδωσε το Live News, τα Πετράλωνα, η Κυψέλη, το Περιστέρι, τα Σεπόλια, η Πλατεία Αττικής, το Φάληρο και η Καλλιθέα.

Μεγάλο ποσοστό των κρουσμάτων είναι αλλοδαποί. Ενδεικτικό αυτού ότι στο «Σωτηρία» 25% κλινών Covid καταλαμβάνεται από αλλοδαπούς, ενώ στον «Ευαγγελισμό» το αντίστοιχο ποσοστό είναι 50-55%.
Πλέον η κυβέρνηση εξετάζει η λύση να είναι τα ξενοδοχεία καραντίνας, καθώς στην πλειοψηφία τους οι αλλοδαποί που νοσηλεύονται δεν έχουν σοβαρά συμπτώματα, και οι γιατροί τους κρατούν στα νοσοκομεία για να αποφύγουν την εξάπλωση του κορονοϊού.

«Λουκέτο» σε πλατείες – Έρχονται περιπολίες της ΕΛ.ΑΣ και πρόστιμα – Μέσα στο σπίτι οι Έλληνες, έξω οι λ@θρο «Κορδέλες» αποκλεισμού σε πλατείες, διαφημιστικές καμπάνιες και συχνές περιπολίες συμπεριλαμβάνονται στο σχέδιο της ΕΛ.ΑΣ. «Λουκέτο» σε πλατείες σχεδιάζει να βάλει η Ελληνική Αστυνομία προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός πολιτών και έτσι να μειωθούν οι πιθανότητες διασποράς του κορωνοϊού.Σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ, σήμερα Δευτέρα έγινε στη ΓΑΔΑ σύσκεψη με αντικείμενο την εφαρμογή των νέων οδηγιών συνάθροισης έως εννέα ατόμων.Η αστυνομία θα εντατικοποιήσει τους ελέγχους και θα επιβάλει τα αντίστοιχα πρόστιμα, ωστόσο δεν μπορεί να αποκλειστεί η λήψη μέτρων αντίστοιχων με εκείνα του περασμένου Μαρτίου.

Το σχέδιο περιλαμβάνει:

– «Κορδέλες» αποκλεισμού σε πλατείες προκειμένου να μην υπάρχει συνωστισμός.

– Ομάδες έκτακτου από-συγχρωτισμού, δηλαδή αστυνομικοί που θα καταφτάνουν πολύ έγκαιρα σε σημεία με υπερσυγκέντρωση ανθρώπων για να γίνονται συστάσεις.

– Διαφημιστική καμπάνια κατά του συνωστισμού και για την εφαρμογή των μέτρων.

– Συστάσεις αποσυμφόρησης από μεγάφωνα περιπολικών σε δύο με τρεις γλώσσες, ίσως και παραπάνω.

– Συχνές περιπολίες και παρουσία στατικών δυνάμεων σε πλατείες.

– Αντι-Covid «περιφρούρηση» σε πεζοδρόμους, πάρκα, πλατείες, αλσύλλια και ανοιχτούς αθλητικούς χώρους και στάδια.

– Παραινέσεις σε περίπτερα και μίνι μάρκετ που βρίσκονται κοντά πλατείες και χώρους όπου παρατηρείται συγχρωτισμός, προκειμένου να μην δίνουν πολλά οινοπνευματώδη ποτά.

Ρεκόρ κρουσμάτων σήμερα λόγω λ@θρομεταναστών! 453 νέα κρούσματα στην Ελλάδα – 6 νεκροί και 79 διασωληνωμένοι

Τα σημερινά κρούσματα κορωνοίου – Που εντοπίζονται

Ρεκόρ κρουσμάτων που προκαλεί ο κορονοϊός καταγράφεται σήμερα καθώς ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε 453 νέα την Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου.
Συγκεκριμένα ο ΕΟΔΥ αναφέρει πως: Σήμερα ανακοινώνουμε 453 νέα κρούσματα του νέου ιού στη χώρα, εκ των οποίων 195 συνδέονται με γνωστές συρροές (τα 184 στο ΚΥΤ Καρά Τεπέ Λέσβου) και 25 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 15595, εκ των οποίων το 55.8% άνδρες.

2618 (16.8%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 6592 (42.3%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.
79 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 ετών. 24 (30.4%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 87.3%, των διασωληνωμένων, έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 181 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

Τέλος, έχουμε 6 ακόμα καταγεγραμμένους θανάτους και 344 θανάτους συνολικά στη χώρα. 128 (37.2%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 78 έτη και το 96.8% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Αναλυτικότερα:

Αναλυτικά η γεωγραφική κατανομή των κρουσμάτων που προκαλεί ο κορονοϊός: Σήμερα, 21/09/2020, δηλώθηκαν 453 επιπλέον κρούσματα. Από τα 426 εγχώρια κρούσματα, τα 195 συνδέονται με γνωστές συρροές. Από αυτές, οι 184 συνδέονται με το ΚΥΤ στο Καρά Τεπέ
– 25 κρούσματα κατά τους ελέγχους που διενεργήθηκαν στις πύλες εισόδου της χώρας

– 2 εισαγόμενα κρούσματα που προσήλθαν αυτοβούλως για έλεγχο.

– 174 κρούσματα στην Περιφέρεια Αττικής, εκ των οποίων 4 συνδέονται με γνωστές συρροές, ενώ 11 αναφέρουν πρόσφατο ταξίδι στο εσωτερικό της χώρας

–  5 κρούσματα στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης (εκ των οποίων αναφέρει ταξίδι στη Χαλκιδική)

– 1 κρούσμα στην Π.Ε. Αργολίδας

– 5 κρούσματα στην  Π.Ε. Αρκαδίας

– 1 κρούσμα στην Π.Ε. Ζακύνθου

–  1 κρούσμα στην Π.Ε. Ηλείας

– 1 κρούσμα στην  Π.Ε. Ιωαννίνων

– 1 κρούσμα στην Π.Ε. Καρδίτσας

– 1 κρούσμα στην Π.Ε. Κοζάνης

– 2 κρούσματα στην Π.Ε. Κορινθίας

– 7 κρούσματα στην Π.Ε. Λάρισας, εκ των οποίων 4 συνδέονται με γνωστή συρροή

– 184 κρούσματα στην Π.Ε. Λέσβου, όλα συνδεόμενα με το ΚΥΤ στο Καρά Τεπέ

–  1 κρούσμα στην Π.Ε. Πέλλας

– 1 κρούσμα στην Π.Ε. Ρεθύμνου

–  1 κρούσμα στην Π.Ε. Σερρών

– 1 κρούσμα στην Π.Ε. Σποράδων

–  18 κρούσματα στην Π.Ε. Τρικάλων εκ των 3 συνδέονται με γνωστή συρροή
– 1 κρούσμα στην Π.Ε. Φθιώτιδας

–  1 κρούσμα στην Π.Ε. Φωκίδας

– 19 κρούσματα βρίσκονται υπό διερεύνηση

 

 

 

 

Διαγράψτε την Ελλάδα...Αν τολμάτε....


Ο Αμερικάνος λογοτέχνης  Robert Elias Najemy γράφει για την Ελλάδα.
Ένα άρθρο που αξίζει να φτάσει σε κάθε γωνιά της γης και να διαβαστεί από όλους....

Γκρεμίστε όλη την Ελλάδα σε βάθος 100 μέτρων.
Αδειάστε όλα τα μουσεία σας, από όλον τον κόσμο.
Γκρεμίστε κάθε τι ελληνικό από όλο τον Πλανήτη.
Έπειτα σβήστε την ελληνική γλώσσα από παντού. Από την Ιατρική σας, την Φαρμακευτική σας.
Από τα μαθηματικά σας (Γεωμετρία, Άλγεβρα),από την Φυσική και τη Χημεία σας, από την Αστρονομία σας.
Από την πολιτική σας.
Από την καθημερινότητά σας.
Διαγράψτε τα Μαθηματικά.
Διαγράψτε κάθε σχήμα, κάντε το τρίγωνο-οκτάγωνο, την ευθεία-καμπύλη.
Σβήστε την Γεωμετρία από τα κτίρια σας, τους δρόμους σας, τα παιχνίδια σας, τα αμάξια σας,
Σβήστε την ονομασία κάθε ασθένειας και κάθε φαρμάκου.
Διαγράψτε την Δημοκρατία και την πολιτική.
Διαγράψτε την βαρύτητα και φέρτε το πάνω-κάτω, αλλάξτε τους δορυφόρους σας να έχουν τετράγωνη τροχιά.

Αλλάξτε όλα τα βιβλία σας (γιατί παντού θα υπάρχει και έστω μια ελληνική λέξη).
Σβήστε από την καθημερινότητά σας κάθε ελληνική λέξη.
Αλλάξτε τα Ευαγγέλια, αλλάξτε το όνομα του Χριστού (και αυτό βγαίνει από τα ελληνικά και σημαίνει αυτός που έχει το χρίσμα).
Αλλάξτε και το σχήμα κάθε ναού (να μην έχει την ελληνική γεωμετρία).
Σβήστε τον Μέγα Αλέξανδρο, σβήστε όλους τους Μυθικούς και Ιστορικούς ήρωες.
Αλλάξτε την παιδεία σας.
Αλλάξτε το όνομα της ιστορίας.
Αλλάξτε τα ονόματα στα πανεπιστήμιά σας.
Αλλάξτε τον τρόπο γραφής σας (χρησιμοποιήστε τον αραβικό).
Διαγράψτε την Φιλοσοφία.
Διαγράψτε, διαγράψτε, διαγράψτε...

Θα πείτε: «δεν γίνεται»!
Σωστά. ΔΕΝ ΓΊΝΕΤΑΙ, γιατί μετά δεν θα μπορείτε να στεριώσετε ούτε μία πρόταση!
Δεν γίνεται να σβήσει η Ελλάδα, ο Έλληνας, η προσφορά του πάνω σε αυτόν τον Πλανήτη!
Η πρόκληση πάντως ισχύει...

Ακολουθεί το κείμενο στα Αγγλικά

DELETE GREECE IF YOU DARE

Demolish all of Greece at a depth of 100 meters.
Empty all your museums from around the world.
Demolish everything ... Greek from around the world ...
Then turn off the Greek language from everywhere.
From your medicine ... .... Your medication.
From your math (geometry, algebra)
From your physical, chimeidinatos info
From your astronomical
From your policy
From your everyday life.

Delete mathematics, delete each figure, make the triangle-octagon and the straight-curve,
turn off the geometry of the buildings, your streets, your games, your cars,
turn off the name of any disease with any drug,
delete the democracy, Political,
delete gravity and bring it up and down, change the satellites you have square orbit, change all your books (because everywhere there will be a Greek word),
turn from your daily routine every Greek word,
change gospels, change the name of Christ, and this comes from the Greek and means one who has the anointing, and change the shape of each temple (to do not have the Greek geometry),
turn off Alexander the Great, turn off all the mythical and historical heroes
change your culture,
change the name of the story,
change the names of the universities,
change your way of writing, please use the Arabic,
delete philosophy
delete, delete, delete, delete ...

You say "we can not".

Well, you can't , because then you can not steriosete even a suggestion! You can not go off Greece, and Greeks, for what the bid on this planet ...

The challenge, however, true.

στις Σεπτεμβρίου 12, 2020 πηγή πηγή

 

 

 

 

Η ελληνικότητα της Μικράς Ασίας:

Και άλλο σπουδαίο εύρημα ήρθε στο φως

αρχαίο Δασκύλειο

Newsroom Newsroom 08.09.2020 - 16:48

Ένας Διόνυσος από την Προποντίδα

Εντυπωσιακή πήλινη μάσκα, που αναπαριστά τον θεό Διόνυσο και χρονολογείται στο 400 π.Χ., αποδεικνύει για μία ακόμη φορά την αρχαιοελληνική παρουσία στη Μικρά Ασία.

Το εύρημα ήρθε στο φως στο αρχαίο Δασκύλιο, σύμφωνα με το mononews.gr, περί τα 30 χιλιόμετρα από τις ακτές της Προποντίδας, μια πόλη ακατοίκητη σήμερα, με ιστορία όμως χιλιετιών. Τα έντονα στοιχεία του προσώπου του Διονύσου και η εξαιρετική εκτέλεση του έργου υποδεικνύουν, άλλωστε, την ύπαρξη σπουδαίων καλλιτεχνικών εργαστηρίων στην περιοχή ή εισαγωγών από τον μητρικό ελλαδικό χώρο.

Σε κάθε περίπτωση, οι αρχαιολόγοι του Πανεπιστημίου Μούγλα Σίτκι Κοσμάν πραγματοποιούν εδώ και χρόνια ανασκαφές στην πόλη, έχοντας μάλιστα ανακαλύψει πρόσφατα το κελάρι της κουζίνας ενός σπιτιού, που βρίσκεται εντός της ακρόπολης. Η έρευνα εστιάζεται έτσι και στον εντοπισμό υπολειμμάτων από σπόρους ή άλλα οργανικά στοιχεία, που θα δώσουν, εκτός των άλλων, και απαντήσεις για τη διατροφή των ανθρώπων στην περιοχή πριν από μερικές χιλιετίες.

Να σημειωθεί, άλλωστε, ότι η πόλη ανακαλύφθηκε το 1952 και έκτοτε αποτελεί αντικείμενο αρχαιολογικών ανασκαφών, αν και όχι μεγάλης έκτασης.

Πήλινη μάσκα

Πήλινη μάσκα που παριστάνει τον θεό Διόνυσο από το Δασκύλειον

Αρχαία πόλη της Φρυγίας ήταν το Δασκύλειον ή Δασκύλιο, που, στη διάρκεια της ιστορίας του, έγινε πολλές φορέας θέατρο συγκρούσεων και εναλλαγής κατακτητών και ηγεμόνων. Σύμφωνα με τα αρχαιολογικά ευρήματα, κατοικείτο ήδη από την Μέση Εποχή του Χαλκού. Μάλιστα, ο Διονύσιος ο Αλικαρνασσεύς αναφέρει ότι επρόκειτο για μία πλούσια πόλη στην εποχή του Τρωικού Πολέμου.

τείχη της αρχαίας πόλης

Τα τείχη της αρχαίας πόλης σε κατάσταση εγκατάλειψης

Σύμφωνα με τον Στράβωνα, εξάλλου, μετά τη λήξη του, εποικήθηκε από τους Αιολείς. Στη συνέχεια, ήταν οι Φρύγες που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή, μάλιστα τείχη της πόλης και κάποια κατάλοιπα από τον ναό της Κυβέλης προέρχονται από την εποχή αυτή. Τον επόμενο αιώνα, ωστόσο, περνά στο βασίλειο της Λυδίας και, όπως πιστεύεται, στην περίοδο αυτή παίρνει την ονομασία της από τον Δάσκυλο, πατέρα του βασιλιά των Λυδών, τον Γύγη.

Ακολουθούν οι Πέρσες και το Δασκύλιο γίνεται έδρα του σατράπη της Ελλησποντιακής Φρυγίας, η οποία περιελάμβανε εδάφη της Τρωάδας, της Μυσίας και της Βιθυνίας. Ένας από αυτούς τους Πέρσες σατράπες ήταν και ο Φαρνάβαζος. Για λίγο, το 395 π.Χ., η πόλη κατακτήθηκε από τον Σπαρτιάτη βασιλιά Αγησίλαο Β, αλλά, κατά τη διάρκεια του Κορινθιακού πολέμου, ξαναπέρασε στους Πέρσες.

Επιτύμβια στήλη

Επιτύμβια στήλη από το Δασκύλειον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κωνσταντινούπολης

Ως το 334 π.Χ., όμως, όταν, μετά τη μάχη του Γρανικού ποταμού, κατακτήθηκε από τον Μέγα Αλέξανδρο. Όπως γνωρίζουμε, ήταν η πρώτη μεγάλη μάχη μεταξύ των στρατευμάτων των Μακεδόνων και των Περσών και από τότε η Φρυγία ενσωματώθηκε στο βασίλειο των Μακεδόνων.

Στη Βυζαντινή εποχή, η πόλη γνωρίζει ξανά άνθηση, δεδομένου ότι, από τον 7ο αιώνα, είναι και έδρα Επισκοπής, που υπαγόταν στην Μητρόπολη της Νικομήδειας. Από την περίοδο αυτή διασώζεται η κύρια πύλη, που οδηγούσε στην ακρόπολη του 12ου-13ου αιώνα, υπάρχουν όμως και παλαιότερα ευρήματα όλων των εποχών, με σημαντικότερο το παλάτι του Φαρνάβαζου.

Η κοντινότερη πόλη σήμερα είναι το Ερεγλί, που ήταν όμως η Ηράκλεια Ποντίδα, ιδρυμένη από τους Μεγαρείς το 560 π.Χ.

Αυτά!

Pentapostagma 10/9/2020

 

 


Τι υπάρχει κάτω από το μαντείο των Δελφών;


Το Μαντείο των Δελφών ήταν το γνωστότερο μαντείο της Αρχαίας Ελλάδας και του τότε γνωστού κοσμου. Βρίσκεται στους Δελφούς. Θεωρείται ο ομφαλός του κόσμου, γιατί, σύμφωνα με την παράδοση, όταν ο Ζευς άφησε δύο αετούς, έναν προς την Ανατολή και έναν προς την Δύση, συναντήθηκαν στους Δελφούς. Ήταν αφιερωμένο στον θεό Απόλλωνα. Η Πυθία ήταν το διάμεσο, με το οποίο επικοινωνούσε ο θεός, και έδινε τους χρησμούς, που καταγράφονταν.

Κάθε τέσσερα χρόνια τελούνταν οι Πυθικοί αγώνες, προς τιμήν του Απόλλωνα, και που προσπάθησε να αναβιώσει ο Άγγελος Σικελιανός.


Στην ίδια περιοχή προϋπήρχε από παλαιότερες εποχές ένα πρωτόγονο μαντείο, στο οποίο λατρευόταν η θεα Γη (μυκηναϊκή εποχή). Αγαλματίδια της θεάς έχουν βρεθεί στα ερείπια του ναού της Αθηνάς Προναίας καθώς και σε αυτόν του Απόλλωνα.
Αιτία της ίδρυσης μαντείου ήταν η ύπαρξη ενός χάσματος, από το οποίο έβγαιναν αέρια, επιτρέποντας έτσι το να περνούν οι άνθρωποι σε μια κατάσταση έκστασης. Με τον καιρό, περισσότεροι θεοί λατρεύτηκαν μαζί με τη Γη. Σύμφωνα με την μυθολογία, φύλακας του Μαντείου ήταν ο δράκος Πύθωνας, τον οποίο σκότωσε ο Απόλλων. Την Γεωμετρική περίοδο, το μαντείο πέρασε υπό την εξουσία του Απόλλωνα, όπως μαρτυράται και από την αλλαγή από πήλινα γυναικεία ειδώλια σε μπρούτζινα αντρικά. Στην Ιλιάδα αναφέρεται σαν ένας πλούσιος και ιερός χώρος.
Οι επισκέπτες που ζητούσαν χρησμό από την Πυθία ονομάζονταν θεοπρόπες, και κατά το τελετουργικό του Μαντείου, έπρεπε να καθαριστούν αρχικά με νερό από την Κασταλία πηγή, πληρώνοντας έναν ορισμένο φόρο, το λεγόμενο πελανόν, που δεν ήταν ο ίδιος για όλους,ενώ έπρεπε να προσφέρουν και θυσία στο ναό του Απόλλωνα, συνήθως ένα κατσίκι. Το ζώο έπρεπε να μην είχε κάποιο ελάττωμα, ενώ απαραίτητος οιωνός για να μπορέσει η Πυθία να δώσει χρησμό, ήταν να αρχίσει το ζώο να τρέμει, αφού πρώτα το είχαν βρέξει με κρύο νερό. Ανάμεσα στους θεοπρόπες, υπήρχε μια ιεράρχηση, σχετικά με το ποιος προηγούνταν στη χρησμοδοσία. Οι πρώτοι που δικαιούνταν να λάβουν χρησμό ήταν οι κάτοικοι των Δελφών. Ακολουθούσαν όσοι είχαν τιμηθεί από του Δελφούς με το προνόμιο της προμαντείας και έπειτα οι υπόλοιποι. Μέσα στις δύο τελευταίες ομάδες, η σειρά κανονιζόταν με κλήρο.



Παρόμοιες τελετουργίες κάθαρσης ακολουθούσε και η Πυθία. Ύστερα από κάποια τυπική διαδικασία, κατέβαινε στο λεγόμενο άδυτον, όπου άκουγε την ερώτηση από τους ιερείς που βρίσκονταν σε ένα διπλανό μικρό χώρο που ονομαζότανοίκος. Στη συνέχεια έπεφτε σε έκσταση ενώ οι ιερείς κατέγραφαν και ερμήνευαν τα λόγια που πρόφερε. Την επιμέλεια του Μαντείου είχαν πέντε άνδρες, κάθε ένας από τους οποίους άνηκε σε μια από πέντε μεγάλες οικογένειες των Δελφών που ονομάζονταν Δευκαλιωνίδες. Αυτοί ονομάζονταν όσιοι, ενώ ο επικεφαλής τους προφήτης.Αρχικά οι χρησμοί δίνονταν μόνο μια φορά το χρόνο, την 7η του μήνα Βύσιου, γενέθλια ημέρα του Απόλλωνα. Με την αύξηση της επισκεψιμότητας του Μαντείου, οι χρησμοί δίνονταν την 7η κάθε μήνα, εκτός από τους χειμερινούς, καθώς τότε, σύμφωνα με τον μύθο, ο Απόλλωνας έφευγε από τους Δελφούς και πήγανε στους Υπερβορείους.
Οι χρησμοί αυτοί, που η φύση τους μας έγινε γνωστή τόσο από επιγραφές όσο και από τα έργα αρχαίων συγγραφέων όπως ο Ηρόδοτος, αποτελούσαν για τον Ελληνικό κόσμο της εποχής νόμο, κάνοντας το Μαντείο ένα είδος διαιτητή για πολύ σημαντικά θέματα όπως πόλεμοι ή αποικισμοί, δίνοντάς του έτσι τεράστια δύναμη. Οι νόμοι για παράδειγμα της Σπάρτης, εισήχθησαν από τον Λυκούργος με το κύρος του Μαντείου, ενώ οι αποικίες στην κάτω Ιταλία ιδρύθηκαν ύστερα από εντολές του. Την περίοδο του 7ου και 6ου π.Χ. αιώνα, με την αύξηση του ενδιαφέροντος για νέες αποικίες, το Μαντείο των Δελφών γνωρίζει και την μεγαλύτερη του ακμή, καθώς αρκετές αποστολές ξεκινούσαν ύστερα από χρησμό του Μαντείου.
Αυτές τιμούσαν τον Απόλλωνα σαν Αρχηγέτη, ενώ αρκετές έπαιρναν το όνομα Απολλωνία.Οι χρησμοί τις παλαιότερες εποχές ήταν γνωστοί για το διφορούμενο νόημά τους. Αρκετές ήταν οι φορές που το Μαντείο δεν κρατούσε αμερόληπτη στάση, αλλά έπαιρνε απροκάλυπτα το μέρος μιας παράταξης, όπως για παράδειγμα στον Πελοποννησιακό πόλεμο που πήρε το μέρος των Λακεδαιμονίων. Όμως, οι υπηρεσίες του δίνονταν προς όλους, άσχετα με την πολιτική κατάσταση που επικρατούσε στις περιοχές τους.



Οι περιγραφές του θρύλου για το Μαντείο των Δελφών που αφορούν την Πυθία και την επικοινωνία της με τον Απόλλωνα μέσω αναθυμιάσεων ανήκαν στην σφαίρα του εξωπραγματικού και ίσως του μύθου, κατά την άποψη ορισμένων αρχαιολόγων.
Το 1892 Γάλλοι αρχαιολόγοι άρχισαν ανασκαφές στην περιοχή του ιερού των Δελφών με σκοπό να βρούν κάτι που να αποδεικνύει ότι πράγματι υπήρχε το χάσμα που επέτρεπε στα αέρια ν΄ αναδυθούν και να δημιουργήσουν το κανάλι “επικοινωνίας” μεταξύ Πυθίας και Απόλλωνα.

Δεν κατόρθωσαν όμως να βρούν κάτι που να το αποδεικνύει, και έτσι ο θρύλος παρέμεινε στην σφαίρα του μύθου. Δεν ήταν παρά τα τέλη του 1990 που μια ομάδα αποτελούμενη από ένα αρχαιολόγο, έναν τοξικολόγο, ένα χημικό, και έναν γεωλόγο οι οποίοι υποστήριξαν το αντίθετο. Σύμφωνα με την θεωρία τους, ο ομφαλός βράχος, πάνω στον οποίο καθόταν η Πυθία και ανάμεσα στις αναθυμιάσεις έλεγε στους χρησμούς της, βρισκόταν ακριβώς πάνω από ένα χάσμα που είχε δημιουργηθεί εξαιτίας της ολισθηρότητας των υπογείων πλακών, αφήνοντας μία δίοδο ώστε οι αναθυμιάσεις αέριων όπως αιθάνιο + μεθάνιο, να ανεβαίνουν στην επιφάνεια του εδάφους και να εισπνέονται από την Πυθία.




Ο ”ΟΜΦΑΛΟΣ”
Είναι γνωστό ότι άν κάποιος εισπνεύσει μικρή ποσότητα αιθυλένιου έρχεται σε κατάσταση ευφορίας, και δημιουργούνται παραισθησιακά οράματα. Όταν η Πυθία ήταν στην “κατάσταση” επικοινωνίας με τον Απόλλωνα και ζητούνταν οι ερωτήσεις και συμβουλές, οι απαντήσεις της Πυθίας δίνονταν ασυνάρτητα, εκείνη παραληρούσε και έλεγε ασυναρτησίες. Οι ιερείς του ιερού ήταν εκείνοι που “μετάφραζαν” και έδιναν κάποιο νόημα στα όσα εκείνη έλεγε.
Οι Απαντήσεις του Μαντείου ήταν πάντα σοφές και προνοητικές και γι’αυτό το Μαντείο ήταν αξιοσέβαστο και τόσο φημισμένο, και αναπόσπαστο στοιχείο του Ελληνικού τρόπου ζωής. Αυτό που όμως δεν είναι ευρέως γνωστό είναι πως ο αείμνηστος καθηγητής της αρχαιολογίας και Πρύτανις του Πανεπιστημίου Αθηνών, Σπυρίδων Μαρινάτος το 1958-59, συνέγραψε μια ενδιαφέρουσα μελέτη με τίτλο, «ΔΕΛΦΙΚΟ ΧΑΣΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΠΥΘΙΑΣ», η οποία απετέλεσε το κύριο θέμα του πρυτανικού του λόγου , στην αίθουσα τελετών του Πανεπιστημίου Αθηνών, παρουσία του τότε βασιλικού ζεύγους Παύλου και Φρειδερίκης, έχοντας στα χέρια του απτές αποδείξεις για την ύπαρξη του χάσματος που αποτελούσε το κανάλι επικοινωνίας μεταξύ Πυθίας και του “πνεύματος” του Θεού.
Επομένως προηγήθηκε στις διαπιστώσεις του κατά τριάντα έτη, από τους αλλοδαπούς επιστήμονες. Αναφέρει ότι η νεώτερη επιστήμη απέκλεισε την περίπτωση του χάσματος επειδή δεν ανακαλύφθηκε από τις ανασκαφές. Σύμφωνα όμως με τις αρχαίες μαρτυρίες , το χάσμα υπήρχε. Πρώτος το αναφέρει ο Διόδωρος Σικελιώτης. Κατ΄αυτόν αίγες που έβοσκαν κοντά ανακάλυψαν τις ιδιότητες του χάσματος διότι μόλις επλησίαζον προς αυτό σκιρτούσαν και άφηναν ιδιαίτερη φωνή. Ο ποιμένας τους όταν πλησίασε και έσκυψε από περιέργεια στο χάσμα, έπαθε τον αυτό ενθουσιασμό και άρχισε να προλέγει τα μέλλοντα. Το ίδιο έπαθαν και άλλοι, οι οποίοι πηδούσαν στο χάσμα και χάνοντο.΄Ετσι έγινε γνωστό το μαντείο και ενομίσθη ότι ανήκε στη Γή.


Ο Διόδωρος έλεγε ότι το χάσμα έκειτο εκεί όπου είναι το άδυτο του σημερινού ιερού. Τα ίδια λέει και ο Στράβων προσθέτοντας όμως ότι από το άντρο που δεν ήταν ευρύστομο ανεφέρετο «πνεύμα ενθουσιαστικόν».Μεταγενέστεροι συγγραφείς μιλούν για ένθεο ατμό, αναθυμιάσεως, πνεύματος λεπτού και πυρώδους (Ιάμβλιχος), πνεύματος ψυχρού ( Ιουστίνος) και τέλος βεβαιώνουν ότι το ρεύμα αέρος ήταν άλλοτε ισχυρότερο και άλλοτε ασθενέστερο. Ο Πλίνιος προσθέτει, ότι η αναθυμίασις ήταν μεταξύ των πρωτίστων ομοίων, οι οποίες δημιουργούσαν μαντική κατάσταση εμπνεύσεως.
Ιδιαίτερης σημασίας είναι και η μαρτυρία του Πλουτάρχου, ο οποίος ήταν και άνω των 20 ετών ιερεύς στους Δελφούς. Σε δύο πραγματίες του του Περί των εκλελοιπότων χρηστηρίων και Περί του μη χραν έμμετρα νυν την Πυθίαν, μιλά για τα δελφικά προβλήματα. Το χάσμα και τον εξ΄αυτού αναδιδόμενο αέρο το αναφέρει πολλές φορές. Ουδέποτε όμως είπε ότι το χάσμα ήταν στο άδυτο του ναού. Αναφέρει επίσης ότι η αναθυμίασις δεν ήταν σταθερή, αλλά άλλοτε ήταν ασθενής και άλλοτε σφοδρή. Επικαλείται και μάρτυρες ότι το αναδιδόμενο πνεύμα είναι κατά άτακτα διαστήματα πλήρες ευωδίας. Χαρακτηριστικά βεβαιώνει ότι με την ευωδιά αυτή γέμιζε ο οίκος εντός του οποίο κάθονταν αυτοί που περίμεναν τους χρησμούς και προερχόταν από το άδυτο.
Ο τρόπος με τον οποίο μιλά για τον αναδιδόμενο αέρα, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν πρόκειται για το άδυτο του ναού, Συγκεκριμένα μεταχειρίζεται την εξής φράση σχετικά με το γεγονός ότι η Πυθία δεν δίδει πλέον έμμετρους χρησμούς ΄Εν εκ των δύο πρέπει να συμβαίνει, ή η Πυθία δεν πλησιάζει την τοποθεσίαν όπου ευρίσκεται το θείον ή η αναθυμίασις έχει σβήσει τελείως και εξέλιπεν η δύναμίς της. «ως δυοίν θάτερον, ή της Πυθίας τω χωρίω μη πελαζούσης, εν ω το θείον εστιν, ή του πνεύματος απεσβεσμένου και της δυνάμεως εκλελοιπυίας».Κατά τα άλλα επιβεβαιώνει την παράδοση του Διοδώρου, περί της ανακαλύψεως του χάσματος από τις αίγες και αναφέρει και το όνομα του ποιμένος, Κορήτας.
Μας δίνει επίσης άλλη μια συγκαλυμμένη νύξι για το χάσμα, χρησιμοποιώντας μια σκηνογραφία. Παριστάνει τους ήρωες του διαλόγου, να έρχονται στο ναό, για να καθίσουν στο μεσημβρινό κριπίδωμα και να συνομιλήσουν έχοντας ενώπιόν του το ιερό της Γής.Τότε ο Βόηθος, λέει ότι « και ο τόπος της απορίας συνεπιλαμβάνεται τω ξένω»,ήτοι βοηθά και ο τόπος να γίνει συζήτηση για την σημερινή έλλειψη εμπνεύσεως της Πυθίας.


Δεν γίνεται όμως λόγος για αναθυμιάσεις, αλλά περί Μουσών και νάματος. Εμείς όμως γνωρίζουμε ήδη ότι με το ιερό και το αρχικό μαντείο της Γής, συνεδέοντο οι αναθυμιάσεις του χάσματος. Το ιερό της Γής ανακαλύφθηκε κατά τις ανασκαφές εκεί ακριβώς ότι το αναφέρει ο Πλούταρχος, προ της μεσημβρινής πλευράς του ναού. Ο Α. Κεραμόπούλλος, στον οδηγό των Δελφών (1935) αναφέρει «Είναι το παμπάλαιο ιερό της Γής. Ενταύθα ήτο το χάσμα το αναδίδον πνοήν…».
Λίγο μετά την ανέγερση του τότε νέου ξενοδοχείου στην άκρη της πόλης των Δελφών, άκουσε ο Μαρινάτος κατά τη μετάβασή του εκεί το Μάρτη του 1955 να μιλούν για την «ανεμότρυπα» την οποία απέκοψε εν μέρει η χάραξις του δρόμου.
O Κεραμόπουλλος, μιλούσε περί «ρωγμής κατά το δυτικόν άκρον του χωρίου». Επισκέφθηκε το σημείο. Βρήκε το χάσμα, έβαλε εντός το κεφάλι του και αμέσως έγινε αισθητή η πνοή του εξερχομένου ανέμου. Φωτογράφισε το σημείο και έγραψε άρθρο στον ημερήσιο τύπο, με το οποίο συνιστούσε στην υπηρεσία Τουρισμού να φροντίσει να μην καταστραφεί περαιτέρω το χάσμα. Τον Ιανουάριο του 1959, ξαναπήγε στους Δελφούς, αλλά το χάσμα είχε εξαφανισθεί. Κατά την νέα διαπλάτυνση της οδού ο βράχος ανατιχάνθηκε και το τμήμα της οπής που είχε μείνει γέμισε πέτρες και χώματα. Βρήκε ωστόσο το μικρό εναπομείνον ίχνος του χάσματος με τη βοήθεια της παλιάς φωτογραφίας. αλλά και πάλι αμφέβαλλε διότι το τοπίο είχε μεταμορφωθεί δραματικά.
Όπως χαρακτηριστικά γράφει «την τελειωτικήν απόδειξιν παρέσχεν η αναθυμίασις. Το πνεύμα υπήρχε πάντοτε εκεί, εξερχόμενον δια μέσου των λίθων και χωμάτων. Την φοράν αυτήν ανεδίδετο θερμόν, την δε θερμότητά του καθίστα εντονωτέρα η παγερά ημέρα». Ο Μαρινάτος πίστευε ότι η σχισμή είναι μία και μόνη, η οποία με κατέυθυνση από ανατολικά προς δυτικά, διέρχεται από το ιερό και εξέπεμπε άλλοτε την αναθυμίαση εντός αυτού, πιθανότατα στο ιερό της Γής. Λόγω των συνεχών και σφοδρών σεισμών, πιθανώς να υπέστησαν τα πετρώματα ελαφρά μετακίνηση, από την οποία εφράχθη το ένα στόμιο και ανοίχτηκε άλλα στην Ανεμότρυπα. Το νερό της Κασταλίας μετακινήθηκε πολλές φορές στο παρελθόν και το 1870, λόγω σεισμών.


ΚΑΣΤΑΛΙΑ
Επίσης θεωρούσε πιθανό η Ανεμότρυπα να είναι διακλάδωσις του Δελφικού χάσματος ή ακόμη και τελείως ανεξάρτητο χάσμα. Το γεγονός πάντως παραμένει ότι κοντά στο ιερό υπάρχει αυτό το φαινόμενο, για το οποίο έχει μιλήσει η αρχαιότητα και καλύπτει τους διάφορους τρόπους με τους οποίους περιγράφεται το «πνεύμα». ΄Οσον αφορά τις αρχαίες πηγές για το χάσμα επισημαίνει ο Μαρινάτος ότι αυτές δεν είναι παλιότερες του 1ου π.Χ αιώνος. Ο Διόδωρος, οποίος είναι ο πάλαιότερος, έδωσε συγχρόνως αφορμή στην αμφισβήτηση του όλου ζητήματος περί χάσματος και αναθυμιάσεως, διότι μνημονεύει ότι έκειντο εις το «άδυτον» του «ιερού». Επί πλέον, η συχνή έκφρασις ότι η Πυθία «κατέβαινε» εις το άδυτο , οδήγησε σε σειρά παρεξηγήσεων.
΄Αδυτο, θεωρήθηκε το μέρος του ναού, πίσω από το σηκό, που σε μερικούς αρχαίους ναούς υπήρχε χωριστό διαμέρισμα, στο οποίο δινόταν το όνομα άδυτο. Ο ναός του Απόλλωνος, στο τμήμα εκείνο ανεσκάφη εσωτερικώς μέχρι του φυσικού βράχου, ο οποίος συνέβη ν΄ανακαλυφθή συμπαγής και απολύτως αρραγής. Αναμφίβολα λοιπόν εκεί ουδέποτε υπήρξε χάσμα. Επειδή η Πυθία «κατέβαινε» εδέχθησαν λόγω ιχνών βαθμίδων, δύο πατώματα στο άδυτο του ναού. ΄Ηταν όμως πράγματι αυτό το άδυτο του χάσματος; O Kεραμόπουλλος έκανε ήδη την ορθή παρατήρηση, ότι εσωτερικά οι τοίχοι του ναού δεν φέρουν πρόσωπο στο ανασκαφέν τμήμα, επομένως ουδέποτε αυτό προορίσθηκε να είναι ορατό.



ΔΕΛΦΟΙ ΤΟΥ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟΥ ΑΙΩΝΑ
Οι παλαιότερες μαρτυρίες , οι οποίες είναι όλες ποιητικές, είναι ασαφείς και επιδεχόμενες ελαστική ερμηνεία. Η σχετικά σαφέστερη έκραση είναι Πινδ Ολ. Χρυσοκόμας ευώδεος εξ΄αδύτου ναών πλόον είπε. Σκοτεινότερος είναι ο λόγος εν Πυθ ΧΙ 4-5 , χρυσέων ες άδυτον τριπόδων θησαυρόν. Στο χορικό Ιφ.Τ 1257 αδύτων ύπο, Κασταλίας ρεέθρων γείτων, είναι αδύνατο να συμπεράνη κανείς ποιο άδυτο εννοεί ο Ευριπίδης. Επίσης στις Ευμενίδες ή τον ΄Ιωνα ο αναγνώστης θ΄αποκομίσει τα εξής: Στο ναό υπήρχε «μυχός» , εκεί ευρίσκετο ο ομφαλός (Ευμ.37-40), υπήρχον πέριξ θρόνοι, εφ΄ων η Πυθιάς είδε κοιμωμένας τας Ευμενίδας (47), πάντα δε ταύτα ευρίσκονται εις τον χώρον, ένθα και το άγαλμα του θεού (155).
Στον Ίωνα, επαναλαμβάνονται τα περί ομφαλού, όπου καθίζων ο Φοίβος υμνωδεί (5-6), εκεί δε μνημονεύεται ο τρίπους, γύρω από τον οποίο ίστανται οι αριστείς των Δελφών «έσω» του ναού, χωρίς άλλες λεπτομέρειες. Παντού αναφέρεται είσοδος και έξοδος στο ναό και πουθενά «κατάβασις» , ούτε καν ρητώς το άδυτο. Εφόσον λοιπόν και το άδυτο του ναού δεν παρουσίασε ίχνη χρησιμοποιήσεως στα βαθύτερα στρώματα, πρέπει να σκεφθούμε μήπως η κατάβασις, η οποία μαρτυρείται σε μεταγενέστερες πηγές εννοεί άλλο άδυτο, έξω από τον ναό. Ο Διόδωρος χρησιμοποιεί την φράση, ότι το χάσμα βρισκόταν «εν τούτω τω τόπω, καθ΄όν έστι νυν του ιερού το καλούμενον άδυτον». Παρατηρούμε λοιπόν, πρώτον ότι ιερό δεν σημαίνει μόνο ναός, αλλά και το όλον ιερόν, ακριβώς σε αντιδιαστολή προς τον ναόν.
Δεύτερον ότι αν επρόκειτο περί ναού, δεν θα ήταν ανάγκη να χρησιμοποιηθεί η φράσις «το καλούμενον άδυτον», αφού άδυτο ήταν κανονική ονομασία του σχετικού διαμερίσματος των ναών. ΄Όταν συνδυάσουμε και την είδηση ότι η Πυθία κατήρχετο στο άδυτο τούτο, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι ήταν εκτός του ναού, σε βαθύτερο σημείο, πιθανόν στα πέριξ του ιερού της Γής. Τέτοια άδυτα εντός των ναών στα οποία κατήρχοντο, υπήρχαν και αλλού στην Ελλάδα, όπως στο ιερό του Ισθμού, όπου εντός του περιβόλου του Παλαίμονος περγράφεται από τον Παυσανία «εν αριστερά ναός…έστι δε και άλλο ΄Αδυτον καλούμενον, κάθοδος δε εις αυτό υπόγειος, ένθα δη τον Παλαίμονα κεκρύφθαι φασίν».


Η αναλογία μεταξύ των αδύτων των δύο ιερών είναι σπουδαία, αφού και στις δύο περιγραφές χρησιμοποιείται η φράσις « το καλούμενον άδυτον». Επί πλέον στις παραδόσεις εις το άδυτο των Δελφών ήταν θαμένος ο Πύθων και στον Ισθμό ο Παλάιμων. Υπάρχει και η μαρτυρία του Ηροδότου. Είναι γνωστό ότι τα χάσματα αυτά της γής καθώς και οι σχετικοί υπόγειοι χώροι καλούντο άδυτα και μέγαρα. Αναφέρει λοιπόν ο Ηρόδοτος για τον χρησμό που έλαβαν οι Αθηναίοι επικειμένης της εισβολής του Ξέρξη. Οι θεοπρόποι , αφού έκαναν τις σχετικές τελετές «ες ο μέγαρον εσελθόντες ίζοντο». Η Πυθία Αριστονίκη τότε χρά τα περί της απελπιστικής καταστροφής, η οποία επικρέμαται των Αθηνών και καταλήγει « αλλ΄ίτον εξ΄αδύτοιο».

Επομένως μέγαρον και άδυτον παρουσιάζονται ως συνώνυμα. Και πιθανόταατα ήσαν ένας και ο αυτός χώρος , στον προθάλαμο του οποίο κάθονταν οι ξένοι και στο βάθος έκειτο το χάσμα , απ΄όπου χρησμοδοτούσε η Πυθία. Σε πλήρη συμφωνία με αυτά βρίσκεται και η περιγραφή του Πλουτάρχου με μόνη διαφορά ότι ο χώρος « εν ώ τους χρωμένους τω θεώ καθίζουσιν» καλείται εδώ οίκος. Πληρούται δε ευωδίας κατά άτακτα διαστήματα από το πνεύμα του παρακείμενου αδύτου. Κατά τον Παυσανία, εντός του αδύτου έφθανε το ύδωρ της Κασσοτίδος, του οποίου η πόσις ήταν ένα από τα στοιχεία της μαντικής εκστάσεως. Τι και πού ήταν η Κασσοτίς δεν γνωρίζουμε. Βρέθηκαν όμως πολλά ίχνη δεξαμενών και αγωγών, οι οποίες από τον 6ο π.Χ αι. οδηγούσαν το νερό στα πέριξ του ναού. Ο Μαρινάτος ισχυρίζεται ότι η προσεκτική παρακολούθηση των αγωγών αυτών ίσως διευκολύνει την ανακάλυψη του αδύτου και του χάσματος.

Πηγές: «ΔΕΛΦΙΚΟ ΧΑΣΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΠΥΘΙΑΣ» Σπ.Μαρινάτου,

 

. Δυτική Μακεδονία

 

 

 

 

°F | °C
invalid location provided